Mammas lilla inredare

leailadanleabarca

När jag surfar runt bland bloggarna blir jag så avundsjuk på alla fina dekoratiner, blommor, ljuslyktor och annat. Jag älskar ju sånt! När våra vänner är hemma hos oss ser de sig runt omkring och undrar vart alla saker tagit vägen, och vi behöver inte göra mer än att peka på vårt lilla troll för att de ska förstå att vi varit tvugna att plocka undan allt. Lea är mer vild än tam och under tiden jag skriver detta hör jag att hon fått tag i någonting så att Niklas behöver jaga henne, och hon bubblar av skratt, så klart! 🙂 Än så länge kan vi i vissa fönster ha saker ståendes men hon blir längre för var dag som går och jag inbillar mig inget annat än att mina fina Bruka-ljuslyktor snart kommer ryka de med… Nä, inredning hemma hos just nu innebär att ställa stolar, bord, fåtöljer och andra prylar på sin rätta plats för min lilla marodör inredare hittar nya platser till sakerna ungefär 57 gånger om dagen.  Fast jag kan inte klaga, hon är den finaste inredaren jag någonsin stött på och om ett tag (några år?) kommer säkert jag också kunna ha saker framme! Tills dess kommer jag plocka efter min lilla skrutta, mer eller mindre nöjd. Och när hon sover plockar jag ibland fram några ljuslyktor och njuter. 🙂 Förresten, ni som har både en busunge och hund, har ni något knep för hur hundens vattenskål ska få stå orörd? Lea badar i den konstant.

Till er andra som kikar in här men ännu inte vågat fråga om lösen vill jag bara säga att jag inte nekat någon lösenord hitintills, det är inte därför jag valt att lösenordsskydda bloggen. Så våga fråga! 🙂 Och så måste jag bara säga hur oerhört glad jag är över hur många som bett om lösenord! Många utan bloggar presenterar sig via mailet och det är jätteroligt att få veta lite mer om er! 🙂

Det här inlägget postades i Övrigt. Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Mammas lilla inredare

  1. linruz skriver:

    Hi hi vilken sötnos.
    Har varit där oxå. Adam var enorm på att riva runt bland sakerna. Vet hur jag längtade efter att kunna pynta och tända ljus.
    Men vips så är de stora och ljuslycktorna kan plockas fram igen.
    Ha en fin kväll.
    Kram Lina

  2. Malin skriver:

    Hehehe…ja då vet man vad man ahr att vänta när man skaffar barn sen då:P I alla fall om ungen blir lika busig som mig:P Hampe är mer lugn…hehe. Kram

  3. Mia skriver:

    ha ha, ja så är det:) Faktiskt rätt skönt när de växt upp lite trots att smååren har sin goa charm:) Kram Mia

  4. Liw skriver:

    Haha samma här, dock pga en olydig hund när han är ensam!

  5. Mrs. b skriver:

    Så söt! Här hemma börjar vi så smått komma ifrån den åldern, så nu vågar man ha lite mer saker framme igen… 🙂

  6. Livet i byn skriver:

    Ja helt klart, utan konkurens den sötste inredaren jag sett :0) Men jag förstår dig, det är inte lätt…

    ~Livet i byn

  7. Proforma skriver:

    Hallegoo… vilken sötnos! Mer vild än tam då, precis som det ska vara! Skönt när hon somnat för kvällen, kan jag tro…

    Irene

  8. Jessica Lindgren skriver:

    Jag har mailat dig om lösen men inte fått svar…

  9. jenny skriver:

    Åh vilken liten goding ni har där hemma:-)
    har en känsla av att vi också kommer att få ställa undan en hel del grejer sen när twinsen blir större:-)
    Kram

  10. Camilla skriver:

    Haha, det låter inte lätt! 🙂

  11. Linda B skriver:

    Haha, vilken goding! Underbar bild på henne i lådan! Har tyvärr inget tips när det gäller hundens vattenskål. Antingen får hon bada eller så får ni ”vattna” vovven med jämna mellanrum och sedan ställa undan skålen. 🙂

  12. Livet i byn skriver:

    Jag kan tänka mig att det skiljer en hel del mellan din och min höst. Jag tycker vår höst har kommit så snabbt.

    ~Livet i byn

  13. Camilla skriver:

    Vilket underbart litet inredningstroll du har hemma i lådan 🙂
    Kommer ihåg när barnen var mindre HUR kalt det var hemma i fönster, på borden, ja precis överallt -inte en pryl för mycket framme. Men nu är grejorna framme igen 🙂

  14. Camilla skriver:

    Hihi.. sött litet charmtroll 🙂
    Jag skulle ha frågat om lösen hur många gånger som helst.. men jag orkar inte starta min dumma dator.. Så nu väntar jag bara på att D. ska lägga över min mail till den bärbara.. Sen kommer jag också be om lösen, och hoppas att det går vägen 🙂

    Ha en trevlig helg!!

  15. Helt underbara bilder på lillan. Jodå, små hjälpinredare blir de lätt =).

    Jag skulle också gärna vilja ha ditt lösen. Får maila dig senare.

    Ha en bra dag!

  16. Anna skriver:

    Åh, sötnöt! Fina tjejen. :] Hon har också sådär härligt runda, bulliga lår som man bara vill bita i, hihi.

    Jo tack, vår lilla marodör älskar att flytta runt på saker så till den grad att grejer ibland försvinner. Jag gick och letade efter Isadoras lilla stol som brukar stå i vardagsrummet. Kliade mig i huvudet både en och fem gånger innan jag till sist hittade den ståendes på min och Robins säng! Då var dörren stängd, så det såg ut som om hon inte varit där. Lilla busråttan. ;]

  17. Anna Söderberg skriver:

    Hahaha, ja’a du… Dessa små ommöblerare 🙂
    Våra ketter fick börja äta & dricka uppe på köksbänken när dottern var liten.
    Men dom kan ju hoppa upp dit själva. Liiite svårare med en hund 🙂
    Söt är hon er lilla busunge 🙂

    Kram

  18. Dahlarna skriver:

    Hihi – vilka UNDERBARA bilder! Ja sötare inredare får man verkligen leta efter! KRAMAR!

Kommentera

