Lou Lou Ghost by Philippe Starck

loulou2

loulou4loulou1

loulou3

Min inredningsmak har förändrats en hel del under åren. Min första egna lägenhet bestod av mörkblå och terracottafärgade tapeter. Jag nästan ryser när jag tänker tillbaka på det. Köket var mintgrönt. Fråga mig inte hur jag tänkte, men det var färger som var poppis då. Jag skulle vilja säga att det var länge sen, men det var år 2001. Det finns säkert människor som tycker att det fortfarande är jättefint och det är inte min mening att trampa någon på tårna, men jag fick nog av de starka färgerna ganska snart. Nu, några år senare, har jag en betydligt enklare inredningsmak. Vit bas med några designklassiker här och där. Rakt och enkelt. Lättstädat. Säga vad man vill om det vita men det är svårt att tröttna eftersom det är så smidigt att ändra, det är bara att slänga in en ny accentfärg så känns det som nytt.

Det rum som är mest färgglatt här hemma är Leas rum. Jag har visat bilder på det i min förra blogg men nu ser det lite annorlunda ut. En miljon leksaker och ett akvarium med turkosa stenar har fått flytta in. Och en designklassiker i form av en Lou Lou Ghoststol från Kartell som jag köpte på Nordik. Jag ska ta lite nya bilder på hennes rum när jag fixat lite bättre förvaring dit in.

Här hemma blir det trädgårdsfix idag. Lea är förkyld så det går i hennes takt. 180 km/h istället för 220 med andra ord. 🙂 Kram på er och hoppas ni får en mysig helg!

Det här inlägget postades i Köp. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Lou Lou Ghost by Philippe Starck

  1. Mia skriver:

    jag känner igen varenda ord, hos mig var det terracotta och gult på det sena 90 talet som gällde, en skaiskinnsoffa i brunt åsså;) Hua ja det är så man ryser ha ha Ha en fin dag i trädgården, ser fram emot mer bilder från leas rum, kram Mia

  2. linruz skriver:

    Hua…känner igen det där med terakotta färgade väggar.
    Här kör jag mer enkelt och lättstädat med.
    Hoppas ni fick en trevlig dag i trädgården.
    kram Lina

  3. Proforma skriver:

    Visst är det så att smaken ändras genom åren! Jag har haft många olika typer av inredningar och färger och känner att jag hittat min stil, den är också med en vit bas. Jag var ju med redan på 70-talet, den stilen som många anammar nu… retro och kan tycka att det ibland ser ”hemskt” ut. Jag får riktiga rysningar inför vissa färger och mönster. Jag vill ju inte heller trampa någon på tårna för för den yngre generationen är det ju så coolt med stora mönster, färgerna osv, de har ju inte upplevt detta innan. Allting går ju i cykler…
    Tapeten med de turkosa blommorna tycker jag om, den är mild i färgerna och har stil och med den stolen till så förhöjs känslan ännu mer. Riktigt snyggt!
    Ha en fin söndag!

  4. Marie skriver:

    Hos mig var sovrummet lila, hallen terracotta med blå detaljer, köket gult osv, osv och det var jättesnyggt tyckte jag då, ja inte bara jag föresten utan de flesta som var här och hälsade på. Modet ändras snabbt både vad det gäller inredning och kläder… och det kanske vi tycker om några år framåt när vi tittar tillbaka på hur vi har det nu!? Fast jag håller med dig , har man en enkel vit bas kan man lätt förändra med ”nya moderna accentfärger” på kuddar, fondväggar,gardiner osv. Det blir spännande om 5-10 år o se vad man tycker då!! Tack för en fin blogg! Marie

Kommentera

