Shake ´n bake

bakmateus1

bakmateus2

Jag måste bara meddela världen att jag lyckades med med min första Shake ´n bake i lördags! Här i inredningsbloggarnas gyllene värld tycks ju alla kunna baka, folk sprutar ur sig sockerkakor och bullar till höger och vänster medans jag skamset står vid sidan och tittar på. Men inte nu längre! Jag kan också! Kanske inte baka på riktigt med en flådig Kitchen Aid, men väl shake ´n baka! 🙂

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Shake ´n bake

  1. Stämningsfullt skriver:

    Hahah bra jobbat! De ser jättegoda ut 🙂

  2. Proforma - Irene skriver:

    Bara att gratulera! Det är en konst att skaka också! Nästa gång får du pröva efter recept, då får du lära dig att vispa 🙂
    Jag tycker om att baka, är uppvuxen med en mor som alltid bakat och gör det fortfarande vid 83 års ålder. Jag blir nog likadan 🙂
    Hoppas de var lika goda som de ser ut!

  3. Jag får nog lägga mig i samma fack som dig, haha 🙂 Är ganska usel på att baka, så gör det inte så ofta. Dock har resultaten blivit allt bättre de senaste gångerna jag gett mig in i leken. Kanske är det så att träning ger resultat 😉 Men jag får nog ta och pröva dessa Shake´n Bake, verkar ju otroligt smidigt!

    Ser ut som du lyckats väldigt bra! Mums!
    Kram Emmy

  4. Pia skriver:

    Grattis till det lyckade kakbaket… jag undviker också att baka, inte för att jag är jättedålig på det men det är så tråkigt. Ibland slänger jag ihop en kladdkaka eller en äppelkaka men inte ofta, varför stå och kladda i köket när man kan köpa färdiga bakverk.

  5. Vad roligt!! Äntligen fick du till det,synd att vi inte hade vägarna förbi för ett smakprov. Kramis

  6. kristin skriver:

    hej!! japp, det är jätte roligt med nytt. ser att du har tapeten woods. den tänkte vi också ha i vardagrummet/kök. :0) har du några andra tapeter som du kan tipsa? jag gillar midbeck också…

    mvh kristin

    • camillasnyahem skriver:

      Till vilket rum? Om det är ett barnrum till exempel tycker jag att Sandbergs tapeter är oslagbara! 🙂 Cole and son (de som gör Woods) har också en hel del fint!

  7. Kerstin skriver:

    Gratulerar till lyckat bak! 🙂 Jag gillar faktiskt att baka men gör det lite för sällan. Men varje gång nån i familjen fyller år så blir det alltid bakat några kakor.
    Jag kanske skulle testa det där ”skakandet” nån gång. 🙂
    Ha en fin dag.

  8. Ohhh vilka snyggingar, duktigt. Jag är rackarns dålig på bakning jag också, mer en matmor, så kanske ska testa shake and bake jag också fr resultatet såg ju riktigt bra ut =) Älskar fatet också från Mateus, så fint!

    Ha en skön kväll

    Kramar

  9. Nilla skriver:

    Ha ha, bra jobbat! Vackra foton också. Ha det bra.

  10. perlan skriver:

    Det är då rakt inget fel på shake’n bake, det brukar var riktigt gott! Likadant med de andra färdiga mixarna som finns 🙂
    Jag har en sjukt god päron&citron kaka som jag brukar göra ibland när man får oväntat besök. Färdiga päronhalvor i botten på en form och sedan en färdig mix av citronkaka rakt över, precis som den är, med lite smält smör & spa från päronen ovanpå, in i ugnen och klart! Man tror knappt det är sant att det ska fungera med det gör det! hahaha
    Härligt ljuvliga bilder Camilla.. Passar ju perfekt nu när jag sitter här och inte ätit lunch.. blir ju inte ett dugg mer hungrig 😉
    kram

  11. Inspirera Mera skriver:

    De där såg riktigt goda ut! shake’n bake är nog något för mig med 🙂
    Kram Sandra

  12. Dinka skriver:

    Hej du!
    Visst är det jag som har köpt sjuan stolar. Har inte bara tänkt på att fota de och lägga ut då all tid och tankar har kretsat runt våran dotter. Är inte riktigt nöjd med matbordet vi har just nu, ikeas docksta. Tycker inte stolarna görs sig bra ihop med den så jag funderar på att byta ut den först innan jag tar några kort…eller så lägger jag ut några bilder iallafall….

    Kram

    • camillasnyahem skriver:

      Det där känner jag igen, är man inte helt nöjd är det svårt att fota och lägga ut på bloggen för allas beskådning! Hoppas du hittar ett bord du blir nöjd med, älskar sjuanstolarna så det ska bli kul att se dem! 🙂

  13. Anna skriver:

    Hahaha! vad underbart att höra att jag inte är ensam om misslyckade bullbak. Tycker dessutom att det är tråkigt att baka. Kanske just för att det inte blir speciellt bra? Det enda jag kan göra är chokladbollar. :]
    Dock så är Robin grymt duktig att baka så han får stå för den delen i köket.

Kommentera

