Oktober

ljung2

ljung1

Ljuvliga, underbara oktober är här! Medan många andra tycker att vår och sommar är årets höjdpunk mår jag som bäst under hösten och vintern. Hur mörker och kyla kan tilltala mig så mycket har jag ingen aning om, det får min psykoterapeut ta reda på. 😉

För några dagar sedan rensade jag i Leas garderob och upptäckte att hon behövde massvis med nya byxor och långärmade tröjor så idag har vi varit ute och shoppat. Jag tror jag köpte liiiiite mer än vad som behövdes, men vem kan motstå alla fina och tuffa barnkläder? Klart hon måste ha en t-shirt med Yoda på, och stickade tröjan med Darth Vader slank med av bara farten. Nu är hennes garderob uppdaterad och komplett, känns verkligen skönt! Ni som har barn, i vilka affärer handlar ni? Jag handlar mycket på Lindex, tycker verkligen om deras kläder. En del från H&M och Kappahl också…

På väg hem stannade jag till på ICA och hittade den här roliga ljungen, jag vet inte hur väl det syns på bilderna, jag knäppte dem snabbt nu för bara en stund sedan, men den är blå! Växer det verkligen blå ljung i skogen eller är den ”framavlad”? (Ni hör vilken botaniker jag är va?)  Jag gillar ljung eftersom den överlever ganska länge, även utan vatten. Och sen när den väl dör (för det gör alla växter här hemma förr eller senare) så syns det inte, inte på avstånd i alla fall. Bra va! 😉

Hoppas ni alla får en fin torsdag! Kram! 🙂

Det här inlägget postades i Övrigt, Köp. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Oktober

  1. linruz skriver:

    Tror den är framavlad…allså konstgjord färg.

    Här behöver garderoberna fyllas på oxå tänka vad de växer under sommarn, inga byxor passar och alla tröjor glipar i magen.
    Kram Lina

  2. Linda skriver:

    Jag som trodde att du hade fotoshoppat ljungen lite för mycket… haha…
    Den ser häftig ut. Jag köpte också ljung och planterade vid entrén, de jag köpte var faktiskt perenna men tror de bara kommer ”överleva” denna höst/vinter.

    Ang. barnkläder köper jag också en del på lindex, kapp ahl eller polarn och pyret.
    Sen händer det att jag vinner en och annan tradera aktion.

    Ha det gott!
    Kram

  3. Pia skriver:

    Jag tror också att den är infärgad vilket fall så är den väldigt fin. Jag har också köpt lite ljung som jag ska gå ut och plantera men jag väntar tills det har slutat att regna.

  4. Proforma skriver:

    Men den måste väl vara färgad, eller…? Om man ställer en vi blomma i färgat vatten… med karamellfärg, så dra blomman upp vattnet så den blir färgad. Kanske så dom gör !?? Fin är den i alla fall!

    Irene

  5. hannah skriver:

    hoppas inte du ska ha ljungen inomhus, för det bringar otur!!!!! ut med den direkt!!!

  6. karola skriver:

    vilket jättefint rosa band…har inte sett den varianten!
    trevlig helg

  7. Anna skriver:

    Isadoras kläder kommer ofta från Name it, H&M, KappAhl och Lindex. Eller ja, de kommer därifrån när jag shoppar! När min mamma eller Robins mamma handlar kläder till henne så kommer de från Stadium, la redoute eller något annat lite mer fancy ställe. :]

  8. anette skriver:

    Smyger ofta in här och läser men tror inte jag kommenterat förr. Nu måste jag bara tipsa om Villervalla som ställe för att shoppa kläder. Sen jag fick min dotter har jag febrilt letat efter tuffa kläder som inte är rosa och Kitty på. Har också en son. Och Villervalla tycker jag funkar bra. De är färglada, sköna och bra pris och kvalitet.

Kommentera

