Rosa bandet

rosaband

Jag tror att det är många som liksom jag haft en nära släkting eller vän som haft eller har bröstcancer, och som ni alla säkert vet vid det här laget så uppmärksammas bröstcancern extra mycket under oktober månad – mycket bra! Jag köpte mitt rosa band igår och tycker att det är extra snyggt i år, det står ”ska bara” på det (något vi många kan känna igen oss i) i blindskrift och är designat av Gert Wingårdh. Inspirationen kom från likheten mellan att undersöka brösten och läsa blinskrift, båda görs undersökande med hjälp av fingrarna.

Det finns fler sätt att skänka pengar till bröstcancerforskningen, bland annat kan du sms:a ROSA till 72 988 så skänker du 50 kronor och får ett rosa band till din mobiltelefon. Väldigt smidigt tycker jag! Mer information kan du läsa på Rosa bandets hemsida.

Det här inlägget postades i Övrigt. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Rosa bandet

  1. Susihus skriver:

    Måste köpa ett, så himlans fint! Ha en härlig helg
    Kram

  2. Frida skriver:

    Mycket bra initiativ! Ska också shoppa ett!

  3. /B skriver:

    Åh så bra att du uppmärksammar rosa bandet. Jag miste min mamma i bröstcancer och har gjort en brösycancerbilaga, kolla gärna min blogg! Har själv köpt SJU rosa badn – en till alla familjemedlemmar.
    /B
    http://www.lyckligagatans.blogg.se

  4. Stina skriver:

    Hej! Man kan också lägga bud på en eller flera auktioner som jag och några andra pysslare har på Tradera. Vi skänker alla pengar vi får in till Bröstcancerfonden. 🙂
    http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=2277552&listtype=0

    /Stina 🙂

Kommentera

