Årets julklapp: en get

Vi känner att vi har lite tid över och vet faktiskt inte vad vi ska göra av den, så vi har bestämt oss för att skaffa ett till husdjur, närmare bestämt en get! Jag skojar, jag skojar, jag fick blödande magsår bara av att skriva det för någon tid över existerar inte i det här huset! 🙂 Geten kommer inte bo här hemma utan hos en familj som behöver den långt mer än vi. Genom organisationen Hoppets stjärna har vi köpt en get till Lea i julklapp och genom Unicef har vi köpt julklappar till viss övrig släkt och vänner, vad sägs om 100 mässlingsvaccinationer? Jag skulle bli jätteglad över en sån här julklapp och jag hoppas (och tror) att andra uppskattar det också. Jag behöver väl knappast argumentera för varför man kan skippa julskinkan (här skulle jag kunna länka till fruktansvärda bilder men väljer att låta bli) eller några julklappar och skänka pengar till välgörande ändamål istället, det är ju liksom inget att orda om? Andra fina julklappar finns hos Barncancerfonden och Rädda barnen.

Det här inlägget postades i Övrigt, Företag. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Årets julklapp: en get

  1. Nilla skriver:

    Ja, årets julklapp är inte en spikmatta… det är helt klart en get!

  2. Camilla skriver:

    Jag tycker att det är en toppenpresent, en riktig present från och med hjärtat. Själv föll jag för Unicefs smycke ‘för varenda unge’ och det bidde en julklapp till mig själv och jag blir glad av att bära smycket!

  3. Carin skriver:

    Kom precis att tänka på ett inlägg du skrev för en massa år sen om en stackars julskinka. Om jag inte minns fel så gick den till attack och sprutade julskinkesås på dig. Hysteriskt roligt! Kommer alltid att tänka på det såhär i jultid. :]

  4. Pernilla skriver:

    Vi har köpt en av våra julklappar som ett gåvokort där vi skänkt pengar till Rädda barnen – istället för att ge något onödigt som de inte behöver!

    • camillasnyahem skriver:

      Ja men visst är det så, många presenter hamnar ju tyvärr på en hylla. Mycket bättre att ge till dem som behöver!

  5. Hej,

    Snubblade in på din blogg nu ikväll, vilken fin blogg du har!

    Får passa på att önska dig en riktigt god jul och hoppas att vi kanske ses via våra bloggar under 2010!

    Må så gott
    Mvh Camilla, En mammas dagbok

Kommentera

