Julefrid?

Det har inte direkt sänkt sig någon julefrid här hemma. Granen har inte burits in, det fjärde adventsljuset har ännu inte tänts och paketen står oinslagna inne i förrådet. Men istället för att fokusera på allt vi hitintills inte hunnit med väljer jag att fokusera på allt vi faktiskt hunnit med; vi har hälsat på vår goa familj i Göteborg, lunkat runt på Lisebergs julmarknad jagat en tokbusig Lea runt hela Liseberg, spenderat tid med vänner och gett en kram till dem som behöver det. Vad är ett julfint hem jämfört med det? Imorgon ska jag dessutom på den obligatoriska ”lilljulafton” med mina underbara vänner, då kommer jag verkligen komma i julstämning! Med lite tur kommer granen upp imorgon också, och så tänkte jag skriva ett inlägg om jordens godaste pepparkakor. Någon som kan gissa vilka jag menar? 🙂

Det här inlägget postades i Högtider. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Julefrid?

  1. Proforma - Irene skriver:

    Önskar jag kunde fokusera på det, jag med! Börjar känna mig smått stressad då jag inte alls hunnit med julklappar som ska inhandlas imorgon! Är dom väl i hamn så kanske jag kan slappna av! Man borde göra precis som dig istället!
    Kram

  2. tina skriver:

    God Jul själv! Hoppas du får en skön och avslappnad helg!

    Kulorna som jag använda i mitt julpynt kommer från Stockhome och Willys! 🙂

  3. Linruz skriver:

    Kära Camilla låter som du har ett helt rätt tänk.
    Focusera på det man hunnit med i stället för att stresa runt och tänka på det man borde gjort.
    Passar på att önska dig en God Jul om vi inte hörs mer.
    Kram Lina

  4. Nilla skriver:

    En riktigt skön julhelg önskar jag dig och din familj! / Nilla *<|:-D

Kommentera

