Myran 3100 av Arne Jacobsen

Av maken fick jag tre Myranstolar från -74, och ett löfte om att utöka samlingen med fler stolar och ett Superellipsbord någon gång i framtiden, det vill säga när Lea blivit några år äldre. 🙂

Vi har sjukstuga här, igen… Är så trött på att vara sjuk, ni anar inte. Humöret är verkligen i botten och jag får lägga all energi på att plugga eftersom studenter inte riktigt kan ta ut sjukdagar. Nä, jag tackar för mig och laddar inför ett friskare 2010, förhoppningsvis! Imorgon hoppar jag över skumpan och sveper hostmedicin och gräver ner mig i skolböcker istället, det kommer fler nyårsaftnar att fira! Önskar alla läsare ett gott nytt år och passar även på att tacka alla er som tar er tid att lämna kommentarer här, utan er skulle bloggen inte finnas! TACK!

Det här inlägget postades i Presenter. Bokmärk permalänken.

26 kommentarer till Myran 3100 av Arne Jacobsen

  1. Inspirera Mera skriver:

    Vilken härlig julklapp från din make!
    Hoppas du kryar på dig.
    Kram Sandra

  2. Stämningsfullt skriver:

    Ååå ”lyckos” dig”! Vilken FIN julklapp!
    Hoppas att ni kryar på er snart.
    Kram!

  3. Mia skriver:

    Sååå fina:) Önskar dig och lilla familjen en gott nytt med, hoppas ni kryar på er, jag vet det är hemskt när man har massor i skolan att göra:( Massor kramar Mia

  4. Kicki skriver:

    GOTT NYTT ÅR !!!
    Krya på er

  5. Maja/Cactusvit skriver:

    Åh vilken önskejulklapp!
    Minns själv hur det var att vara sjuk medans jag pluggade. Finns många fördelar med att börja jobba efter examen, framför allt alla lediga kvällar och helger som man kan njuta av och bara få vara ledig. Inte behöva ha några ”måsten” hängandes över en.
    Hoppas du kryar på dig och att ni får en trevlig nyårsafton! Kram Maja

  6. Mrs. b skriver:

    Vilka fina julklappar!
    Krya på dig! Och hoppas ni får en skön nyårshelg trots allt.
    Gott Nytt 2010!

  7. saravillfara skriver:

    Nej, vad trist med sjukdom och pluggande på självaste nyårsafton!
    Nåväl, det blir ett nytt år ändå, och jag håller tummarna för att 2010 går i friskhetens tecken.
    Kram och gott slut!

  8. Sv: Ja, kristallkronan är en av de ljusdekorationer som hängs upp varje år i Norrk.;)

    Vilken underbar julklapp. Skulle själv vilja ha antingen Myran stolar eller Sjuan, men vi får väl se om det blir några i framtiden.

    Önskar dig ett Gott Nytt År
    Kramar

  9. Linda skriver:

    Gott Nytt År, Camilla!

  10. Liza skriver:

    Önskar dig och familjen ett

    GOTT NYTT ÅR!

    KRAAAAAAAAAAAAAAM!
    Liza

  11. Jenny skriver:

    Vilka underbara presenter 🙂 Krya på er och gott nytt år!!! Kram Jenny

  12. Camilla skriver:

    Vilken julklapp!! 😀 Är det myran med tre eller fyra ben?
    Jag älskar den stolen i vilken fall som.. 😀
    En gång i tiden, innan form och design hade greppat tag om mej ordentligt, hade min moster sådana i olika färger runt köksbordet. Eftersom hon bor i tyskland (och vi inte har så superbra kontakt) så har jag ingen aning om när de åkte ut från deras hem och byttes mot andra stolar. Men jag har för mej att de var borta redan nästa gång vi kom på besök. Men men.. det var mitt första möte med stolen. Och jag kommer ihåg ur facinerad jag blev över dessa färger som stod som små karameller runt det stora maffiga ekbordet. Jag beundrar min moster, hon är grym på att blanda gammalt och nytt.. 🙂
    Synd bara att man inte hade mer koll på läget, så man kunde fått ärva några stolar.. 😦

    Ha en härlig nyårsafton.. trots sjuka och plugg.

    GOTT NYTT ÅR och stor KRAM!!

    • camillasnyahem skriver:

      Det är gamla modellen med tre ben. Attans att du inte hann upptäcka dem innan då, att ärva några hade ju kanske inte varit helt fel? 🙂 Gott nytt år Camilla! Kram kram!

  13. Anna skriver:

    Gott nytt år, Camilla. Hoppas att du får ett friskare 2010!

  14. tina skriver:

    Gott Nytt År!!! Hoppas din nyårsafton blir bra trots plugg! Krya nu på dej vännen!!!

    kramar/tina

  15. Underbar julklapp!!!

    Jag vill önska dig världens bästa start på 2010, GOTT NYTT ÅR!!!

    Nyårskramar från Anna

  16. Ingrid skriver:

    Ha-ha jag vågar inte visa Alfons din blogg för ser han de vita stjärnorna kanske han kommer hem till er också och plundrar…

    Gott nytt år på dig! Vi får se fram emot ett härligt 2010 :0)

    ~Livet i byn

  17. Ylva skriver:

    Gott Nytt År!
    /ylva

  18. Ylva skriver:

    Vilket sammanträffande med Rockelstad ja! Härligt ställe.

  19. Vicke skriver:

    Krypa på dig och hoppas verkligen att det nya året tjugohundratio blir ett år utan sjukdomar!
    Superfina stolar.
    Kram

  20. Livet i byn skriver:

    Tack, nu är det min tur att böla…

    ~Livet i byn

  21. Proforma skriver:

    Oooh… Superellips, det står på min önskelista också. Men nu har jag ett nytt matbord som jag är jättenöjd med, kanske ska ändra önskelistan då 🙂
    God fortsättning till dig och de dina!
    Irene

  22. Inspirera mera skriver:

    God fortsättning, hoppas du hade ett härligt nyårsfirande!
    Kram Sandra

  23. Linruz skriver:

    Hej vännen. Hoppas ni har haft en bra start på det nya året och att ni känner er piggare nu.
    Kram Lina

  24. Livet i byn skriver:

    Nä men gumman, inte vara sjuk!! Vet hur det är att plugga, det är ett gissel när tentorna är lagda direkt efter en storhelg. Men snart bör du väl se ett slut på även detta?

    ~Livet i byn

  25. lotta skriver:

    fin present! gott nytt år!

Kommentera

