Dermalogica

Jag sitter och pluggar men eftersom bara själva ordet magisteruppsats skrämmer livet ur mig tog jag visst en liten paus… Oops. Kikade in hos Mia och såg att hon hade skrivit om Dermalogicas produkter, något som jag också tänkt göra en tid. Jag bytte för ett tag sen över till Dermalogica efter att ha använt Decleor Paris produkter i flera år, jag tycker verkligen de är jättebra men priset är mindre roligt… Jag får två produkter från Dermalogica till samma pris (eller om det var 49:- mer kanske) som en ansiktscreme från Decleor Paris. Dermalogica är mycket mer tilltalande för plånboken med andra ord! Jag gillar nog dessvärre Decleor Paris mer men Dermalogica fungerar okej. Något jag däremot aldrig lyckas finna är en bra handkräm, jag som har bakteriefobi spritar ju händerna konstant, något som leder till sandpappershänder. Är det någon som har tips på en bra handkräm?

Det här inlägget postades i Övrigt. Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Dermalogica

  1. J.La skriver:

    En handkräm som är galet bra är Body Shops ”Hemp Hand Protector”!

  2. Nilla skriver:

    Mitt tips heter DERMANORD. Jättebra produkter!

  3. Livet i byn skriver:

    Jag har inte provat något av märkena, tips på en bra handkräm skulle jag också behöva. Jag är en handspritare utan dess like jag med. Så det skulle behövs!

    ~Livet i byn

  4. Linda skriver:

    Jag är väldigt förtjust i Active moist av Dermalogica. Den luktar inte så gott, men den är magisk!

    Tips på handkräm är Biotherm age delaying hand & nail treatment. Inte tänk så mycket på namnet – hehe. Den är bra 🙂

  5. Mia skriver:

    hi hi jasså du;) Jag kör natusans kräm till mina händer, den funkar kanon och finns på maxi:) Ha en underbar dag! Kram Mia

    ps. lycka till med plugget, nu åker jag till jobbet;)

  6. anette skriver:

    Jag gillar Dermalogicas produkter, men så här på vintern är det alltid svårt att hitta en kräm som funkar tycker jag. Jag använder Vaseline Healthy hand & nail till händerna och den är jättebra. Finns på ICA bl a.

  7. Sofie skriver:

    Bästa handkrämerna du kan köpa är Fenuril och Karbasal på Apoteket. Återfuktar på ett litet kick utan att kladda. Supersuper bra med andra ord! Har själv grymt torra händer så jag talar av erfarenhet. Tjing! /Sofie

  8. Annika Knober skriver:

    Hej!
    Jag bytte för drygt 2 år sedan från Decleor till Dermalogica – och jag älskar Dermalogica. Jag köper ALLA mina produkter via nätet; http://www.jerseybeautycompany.co.uk/
    Mycket bättre priser och frakt ingår i priset. Tar ca 2 veckor från beställning och visabetalning tills det finns i brevlådan. Har handlat nästan 1 ggr /månaden och aldrig haft beskymmer. MVH Annika

  9. Linda B skriver:

    Efter tips från en kompis köper jag numer Rich Care handcream Canolaoil & Q10 från Apoteket. Kanonbra, större delen av min bekantskapskrets använder den. 🙂

  10. Ensamma mamman skriver:

    Jag använder handkräm som heter kunzea. Ganska dyr men väldigt bra för mig med händer som konstant blöder. Annars har Nivea en som heter nått med SOS handcream. Den använder jag oxå ibland och är väldigt nöjd med. Kram

  11. Linruz skriver:

    Hu jag kan verkligen inte använda handkräm. Hatar att känna mig kladdig om händerna. Jobbar ju inom vården och spriar händerna konstant men upplever faktiskt inte att de bli så torra ändå. Vi använder visserligen Alco gel som är mindre uttorkande mot huden.
    Har länge varit sugen på att testa Demalogicas produkter men det har inte blivit av.
    Kanske skulle göra det.
    Beställer du dem på nätet eller köper du på stan?
    Kram Lina

    • camillasnyahem skriver:

      Jag beställde från nätet, från länken som någon tipsade om ovan.

      Jag hatar också att smörja händerna, avskyr när det blir kletigt på saker man rör. UÄK! Men tyvärr är det ett nödvändigt ont för mig…

  12. Dessi skriver:

    Håller med om Rich Care handcream Canolaoil & Q10 från Apoteket, den är absolut den bästa. Jag har också väldans problem med torra händer, men den löser alla bekymmer, kladdar inte!

    Jag använder Vichys produkter från Apoteket, men har varit sugen på Dermalogica ett tag. Köper du via nätet?

    Kram!

    • camillasnyahem skriver:

      Ja, jag köpte via: http://www.jerseybeautycompany.co.uk/
      Jag vet inte hur mycket billigare det egentligen är men det är himla gött att beställa hemifrån, det kommer hem till brevlådan. Som det känns nu kommer jag byta tillbaka till Decleor trots att det är så mycket dyrare men det verkar ju som att Dermalogica fungerar för väldigt många!

      Tack för tipset ang. handkräm, ska testa!

  13. Proforma skriver:

    Jag är jättenöjd med Decleors produkter! Dessvärre inte med priset, har oturen att alla tre krämerna för ansiktet tagit slut på samma gång nu… usch vilket inköp!
    Till händerna använder jag Fenuril, upplever inte att den kladdar!

    Kram Irene

  14. Anna skriver:

    Jag kan starkt rekommendera Crabtree & Evelyn La Source Hand Therapy. Den går in i huden snabbt och luktar härligt fräscht!

  15. Linas inredning skriver:

    Jag har också använt dermalogicas produkter och tyckte de var härliga men gjorde inte min hy bättre (har problemhy) så då testade jag en serie från the Body Shop med tea tree oil och den är jättebra, bättre pris också 😉 Tänkte också tipsa om handkräm, både Niveas (sos-nånting) och en från crabtree&evelyn som heter något i stil med gardener’s therapy. Inget kladd!

  16. Livet i byn skriver:

    Nej, de kommer inte in i stallet -ännu! De står 2 meter från dörren i en liten svacka där de har sin matplats. Jag har bäddat med massor av hö så de ligger där och vilar ibland samt får sin mat där.

    Det är så kul att följa deras liv och leverne. Det är riktigt teater att se hur de spankulerar runt och tror att de äger våran gård. Länsar fågelbordet, dricker vatten ur hästarnas termobar och så vidare. Jag njuter!!

    Älgar kan nog vara nog så stora för en kaxig liten terrier, jag skulle också vara försiktig om jag var som Du.

    ~Livet i byn

  17. Ylva skriver:

    Jag gillar dermalogicas scrubcreme väldigt mycket, man blir väldigt mjuk och len av den. Har testat ett antal olika innan men denna är den som funkat bäst.

    Vad gäller handcreme: jag är helt beroende av handcreme också. Har ett supertips: special care handsalva i vit och röd tub från apoteket. Den kostar ca 30 kr och hjälper på riktigt. Går in i huden snabbt också.

  18. Camilla skriver:

    Torra händer har jag med 😦 Och det är så svårt att hitta ngt bra.. Tycker jag hänger på apoteket hela tiden för att hitta en bra handkräm 🙂 Men där är en som heter ngt på Rich (tror ngn här ovan tipsade om just den) och är en rosa tub. Den är bra och luktar gott. Jag glömmer lätt bort att smörja händerna.. vilket jag blir hårt straffad för sen när torrsprickorna sprider sej som löpeld runt mina naglar. Men nu ska jag minsann gå och smörja händerna direkt.. Både med en handkräm (en vit tub med röd kork från apoteket, för extra torra händer) och en nagelbandskräm. Tack för påminnelsen!! 😀

  19. Iris skriver:

    Som förskollärare så tvättar jag och spritar händerna konstant också. Jag gillar inte handkrämer egentligen, men något som fungerar väldigt bra när det börjar svida är att smörja händerna med ett tjockt lager helosansalva precis innan jag ska sova, så att krämen får sjunka in över natten. De blir jättemjuka! 🙂

    kram /iris

  20. tina skriver:

    Oj en och en halv meter snö? Ja, vilken vinter vi har! Jag har tyvärr inte nåt superbra tips på en bra och go handkräm. Använder fenuril som mjukgörande mellan kortisonkurerna,har problem med eksem och torra händer. Fenurilen är faktiskt bra…dock lite oglamorös =) jag skulle gärna hittat nån handkräm som är både bra och doftar gott!

    ha en fin dag å kram på dej!

    tina

  21. camillasnyahem skriver:

    Skrev jag en och en halv? En halv ska det vara! 🙂

    Fenuril använder jag med just nu, den är okej!

  22. tina skriver:

    Hihi!

    Trevlig helg på dej å kram!

    tina

  23. isabeli skriver:

    Jag använder Depends (ful förpackning , HEMSKT ful) men jag tycker den är den bästa hittills.

Kommentera

