Kartell

Förra veckan gick vår Bourgielampa från Kartell sönder. Jaha, tänkte jag, där försvann de pengarna. Jag har säkert sparat kvittot någonstans men att hitta det vore ju en never ending story. Niklas mailade Kartell som med en gång förstod att det var en säkring i kontakten som hade gått sönder, de skickade en ny och nu funkar lampan igen! Hurra för det. 🙂

Idag är det lite synd om Ebbot. Igår fick Lea en ny leksak (en kassaapparat) och han blev så avundsjuk. Inte tänkte vi på att köpa någon leksak till honom… Så idag när vi kom hem med en CD-spelare till Lea fick terriern nog! Han har suttit vid CD-spelaren senaste timmen precis som att det är hans leksak. Note to self: Leksaker till Ebbot. Det brister i mattehjärtat av att se honom bli så avundsjuk och ledsen.

Hoppas ni får en trevlig helg allesammans! Jag fick in kommentar nummer 747 idag här på bloggen förresten. Stort för en kentnörd. 😉

Det här inlägget postades i Djuren, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Kartell

  1. LillaMy skriver:

    Vilken bra service !

  2. Ulrika skriver:

    Hej! Det låter som mycket bra service =) Har själv också en Bourgie, bra att veta att det finns säkringar i kontakten.
    /Ulrika

  3. jenny skriver:

    Vilken tur att det gick att fixa lampan. Bra service också:-)
    Haha, stackars lilla Ebbot:-)
    Trevlig helg!!

  4. Mrs. b skriver:

    Skönt med sådan service!
    Attans att man inte var 747 då… 🙂 En riktigt bra låt!

  5. frknfalk skriver:

    747 är ett mästerverk!
    Och stackars lilla voffs, hoppas nästa leksak blir till han 🙂

  6. Vanilla skriver:

    Vilken fin bild! 🙂

    Kram

  7. Camilla skriver:

    Skönt att det löste sej med lampan.. Tråkigt annars 😦

    Naaaw.. lilla Ebbot. Han ju bara för söt 🙂

  8. Livet i byn skriver:

    Vilke tur att det gick så bra att laga den. Jag önskar mig också en sådan lampa. Men snyggast var nog ändå Ebbot :0)

    ~Livet i byn

  9. Inspirera Mera skriver:

    Puh vad tur att det gick att fixa, härlig service av dem att skicka en ny.

    Svar: Nu har vi tagit oss hem, äntligen 🙂 Tack och lov så hade de tid att fixa bilen idag så vi var hemma vid middagsdags. Kram Sandra

  10. Helene skriver:

    Hej Svejs

    Tjusig tapet du har där i bakgrunden.. hmm måste vara samma som jag i hallen.
    Vilket som.. tjusig i alla fall.

    Vilken fin bild på voffsingen.
    Kika gärna in på min blogg.

    Ha det gott.

    Helene

  11. Linas inredning skriver:

    Vilken tur att det gick så lätt att fixa! Så söt bild på Ebbot 😉

  12. Så schysst av Kartell. Vilken underbart söt hund du har.

  13. Johan skriver:

    Hej!

    Vi har samma problem med vår lampa. Hur ser säkringen ut? Bytte ni den själva?

    Maila gärna.

    Mvh
    Johan

    • camillasnyahem skriver:

      Hej Johan!

      Jag hittar ingen mailadress till dig så jag svarar här.

      Hur säkringen ser ut vet jag inte, min man bytte den, det var inte svårt hälsar han. Maila Kartell och berätta vad som hänt så skickar de en till er. Lycka till!

  14. Loreto skriver:

    Hej. Förstår att det var ett tag sen du skrev detta inlägg men nu är det så att min kartell lampa gått sönder på samma sätt. Tänkte mejla kartell precis som ni gjorde men nu undrar jag vilken deras hemsida är? Finns ju många svenska kartell hemsidor. Vore jätte tacksam för svar och gärna det på nejden.

    • camillasnyahem skriver:

      Det var ju ett tag sedan nu och det var min man som mailade så jag jan tyvärr inte hjälpa dig. Lycka till, berätta gärna hur det går!

      /Camilla

  15. Malin skriver:

    Hej !

    Har samma bekymmer med vår kartell lampa !!! Kanske du skulle kunna meila adressen ni använde er av 🙂

    Hopp finns ännu för denna fina lampa !

    • camillasnyahem skriver:

      Hej! Jag minns tyvärr inte mailadressen men det var till huvudkontoret här i Sverige. Googla! De var väldigt tillmötesgående och förstod precis vad problemet var och skickade reservdelen med en gång. Lycka till! 🙂

Kommentera

