Hello förkylning, my old friend

Vinterns åttonde förkylning är ett faktum och det är tack vare de små rackarna i det blå paketet (Ipren 400, I love you) som jag orkar pallra mig upp på mornarna och göra allt sånt man måste göra trots att man är sjuk. Som att gå ut med terriern och ta hand om en superbusig dotter. Energin läggs med andra ord på annat än bloggen och att hålla hemmet halvrent. Jag vill bli frisk, NU. Återkommer när läget är lite mer under kontroll. 🙂 Kram till er!

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till Hello förkylning, my old friend

  1. Anna Skata skriver:

    Men trist! Ännu en omgång…Hoppas den inte blir alltför seg den här gången.

    Nu skickar jag lite kall och solig men förhoppningsvis ändå värmande kraft från norr 😉

    Anna

  2. Nilla skriver:

    Krya på dig! Mina bästa tips är nässköljning med netikanna om du är täppt och örtte om du har ont i halsen.

  3. Mia skriver:

    Åh du med din stackare, jag tycker detta verkar vara som en röd tråd i bloggvärlden hi hi;) Krya på dig iallafall, stor kram Mia<3

  4. Linruz skriver:

    Gumman då…..inte kul att ständigt känna sig hängig.
    Stor krya på dig kram Lina

  5. Änglahår skriver:

    Testa Kan Jang. Tycker jag är superbra när väl förkylningen sätter igång.

    Krya på dig!
    /Änglahår

  6. Camilla skriver:

    Usch usch usch för förkylningar 😦 Hoppas du blir frisk snart..
    Om jag bara hade kunnat så hade jag skickat kanelbullar. Men du får kika in i bloggen och dregla lite istället 😉

    Krya på dej!!
    Kram… på smittfritt avstånd

  7. Vad tråkigt att du har blivit förkyld igen! Själv är jag just på väg att bli frisk. Det var inte roligt att tentaplugga med feber i flera dagar, men nu är det gjort.

    Hoppas du kryar på dig!

    Svar:
    Jag är också mållös, vilken förvandling det har blivit!

  8. Maria skriver:

    Hej, vilket fint hem du har och söt flicka! Undrar vilken ras er hund är (Ebbot)?

    Hoppas du kryar på dig! /Maria

    • camillasnyahem skriver:

      Tack! Jag är på bättringsvägen, *peppar peppar*.

      Ebbor är en Norfolk terrier. Säg till om du vill veta mer om rasen, jag berättar mer än gärna om vår goa hund! 🙂

  9. LILLSNÖRPA skriver:

    Usch och fy! Krya på dig!!

  10. Towe skriver:

    Stackars dig! Jag som var irriterad pa at att jag akt pa min andra flunsaliknandeforkylning i samband med annu en skidsemester.. jag ska int klaga da. 🙂 Krya pa dig! towe.

  11. Berit skriver:

    Hej!
    Vad blev det för dator då? Kan du inte tipsa mig? Jag letar också en ny men vet inte vilken jag ska välja eller vilken butik!
    Så fin blogg du har:) hälsningar och krya på dig! Berit

    • camillasnyahem skriver:

      Hej Berit!

      Det blev en ACER (gillar deras musplatta bäst av alla och gillar märket) men denna gången en billigare variant tills vi får ut en ny på försäkringen. Jag vet inte vad den heter men den är gjord i ett samarbete med Ferrari så den är röd och Ferraris loga på sig. Jag är docj INTE nöjd, detta är den sämsta bärbara jag haft (har haft några stycken om man säger så). 🙂 Vill du ha en bra tycker jag att du ska kolla på en sån jag hade innan, med lång batteritid. Kostar runt 7000:- men är jättebra, tycker jag!

      • Berit skriver:

        Hej Camilla! Tack för ditt svar:)
        Vet inte vilken du hade innna, försökt att hitta i din blog. Jag har haft en Fujitsu Siemens men har nu fått reklamera den och ska hitta en ny.
        Hoppas du får en riktigt bra sen du också! Hälsningar Berit

      • camillasnyahem skriver:

        Hej igen!

        Jag var tvungen att fråga Niklas och jag hade en Acer 3810 timeline.

        Det är ju så klart ingen ”värstingdator” men om man har den till att skriva på Word (och andra program), surfa, hålla på i PS osv är den kanon tycker jag! Du kan ju åka till en affär och testa den om du tror att den kan vara något. Lycka till i datorjakten, det är inte helt enkelt! 🙂

  12. cecilia skriver:

    uch uch, krya på dig!

  13. Linas inredning skriver:

    Usch vad jobbigt, krya på dig!

  14. Anna skriver:

    I know the feeling. Krya på dig!

  15. Jenny skriver:

    Krya på dig!

  16. Proforma skriver:

    Usch så tråkigt! En förkylning är ju nog, kan man tycka!

    Krya på dig!
    Irene

  17. Livet i byn skriver:

    Stackars dig, det har varit envist i år. Jag känner mig som ett mindre vandrande Apotek med alla medikamenter jag bär på mig. Suck!!

    ~Livet i byn

  18. LiseLotte skriver:

    Hej Har tittat runt i din blogg och gillar den mycket.
    Va tråkigt med så många förkylningar….usch det tar sån tid att komma igen varje gång.
    Du verkar ha en go hund och en energisk dotter hi hi

  19. saravillfara skriver:

    Nämen, så många förkylningar? Nu räcker det tycker jag. Krya på dig önskar jag, och ha en fin helg!

  20. Krya på dig, förkylning är aldrig skoj!

    Kram kram

  21. Sofie skriver:

    Nämen, vilken osis du har haft! Hoppas förkylningen ger med sig fort så energin kommer tillbaka snart! Krya-på-dig-kram!

Kommentera

