Påskpynt


Vad fotar vi mamma? Får man pilla lite? Liiiite bara?

Jag märker att fler och fler av er bloggare har plockat fram påskpyntet och jag blir så glad och inspirerad av era bilder! Köpte lite nytt påskpynt här i veckan eftersom jag annars bara äger en påskkrans och ägg att hänga i riset.

I lördags fick jag tillbaka lite smak och hörsel som monsterförkylningen hade snott. Det var lägligt eftersom vi var i Göteborg och åt på restaurang och såg kent i Lisebergshallen. Restaurangen kan jag verkligen rekommendera, det var trevligt att gå på ett ställe som hade flera vegetariska alternativ eftersom tre av oss i sällskapet var vegetarianer. Konserten var jättebra, mycket bättre än den i Stockholm. De hade skalat bort ”blip-blopet” som inte alls fungerade och göteborgspubliken är alltid 100 gånger bättre än Stockholmspubliken. Eller som Jocke sa: Göteborg – Stockholm, 3-0.

Vi har haft en supertrevlig helg och det känns lite jobbigt att vara hemma i vardagen igen men det botas lätt genom en bra playlist på Spotify. Nu väntar diskmaskinen och plugg på mig, hoppas ni alla haft en trevlig helg och får en fin vecka! Kram!

Det här inlägget postades i Högtider, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Påskpynt

  1. Linruz skriver:

    Visst är det kul att plocka fram lite påsksaker.
    Jag har dock väldigt lite men hellre kvalité än kvantite.
    Hoppas allt är bra med dig. Kram Lina

  2. LiseLotte skriver:

    Det framför allt vill ha är ju lite vårfärger inne.
    Det räcker att man köper lite tulpaner och en kvast ris med lite fjädrar i så är det ju påsk. Sedan dyker det väl upp en och annan lite påskkärring.

    ps jag skulle ha svårt att döda en fågel. Det enda jag inte har svårt för är Mygg och Fästingar.

  3. cecilia skriver:

    kul att du tittade in på min blogg (ler), du är välkommen igen.

    När jag fixar å trixar med mina bilder så gör jag det i Adobe Photoshop. För att göra pratbubblorna lite genomskinliga så ändrar jag inställningarna på ”opacity”. Alltså, jag öppnar bilden som jag vill ha, gör ett nytt lager, ”målar” en pratbubbla och ändrar sedan pratbubblans lager till opacity 50%.

    Lycka till!

  4. LILLSNÖRPA skriver:

    Vilket fint påskpynt! Och vilka underbara små händer!

    sv
    Ja, ‘lskar att pyssla! Jag tycker att du ‘r pysslig med att dekorera ditt hem! Du har j’tte fint hemma!
    Kram Lillsn;rpa

  5. Stämningsfullt skriver:

    Fint påskpynt du har köpt! Jag har väldigt dåligt med påskpynt…. borde nog införskaffa lite mer…

  6. pia skriver:

    Åh! Vårigt m påskpynt 🙂

  7. Susanne skriver:

    Fina påskpynt!
    Hoppas du har en mysig kväll

    Kramen

  8. Linas inredning skriver:

    Fin disktrasa, den vill man ju knappt använda, fast å andra sidan så är det ju det den är till för… 😉 Skönt att du mår lite bättre, förkylning är ingen höjdare!

  9. Tigris skriver:

    Nä … än har du inte sett mitt pynt … jag tror det kommer att skilja sig massor från de flesta andra bloggar som jag förstår!*ler* Den som väntar får se, pyntar kring den 29:e!
    🙂

  10. Och vilka fina påspynt du hittade 🙂

  11. Camilla skriver:

    Hihi.. såg precis att jag nu i skrivande stund fick enn kommentar i min blogg av dej 😉 Liste lustigt det där när man är och läser varandras bloggar, samtidigt.. Så nära, men åndå långt ifrån.

    Jag köper hem påskpynt som ska fram till påsk.. Men både de små hönorna och kaninerna har inte ens kommit ner i ngn låda sen de kom hem. Så tydligen har jag också påskpyntat. Är faktiskt lite sugen på att köpa hem lite ris också. Kanske gör jag det ikväll.
    Också har jag mina små Cult hönor & kycklingar som ska fram.. sen får det vara bra 😉

    • camillasnyahem skriver:

      Nu när du nämner det vill jag minnas att jag har en kyckling på en sån manschett (?) från Cult… Jag kanske har mer i gömmorna, får leta lite! 🙂

  12. Vilka fina ägg, vad är det för material på dem?

    Svar: Vilken smart idé att skriva namn på äggen också.

  13. Iris skriver:

    Jag får nog ta och skaffa mig lite påsksaker, har aldrig påskpyntat förr men det är ju ganska fint med ägg 🙂

    kram /iris

  14. tina skriver:

    Vad fint! Jag har inte plockat fram nåt än…men nu blir det nog !=)

    kram på dej!

    tina

  15. jenny skriver:

    Dessa jäkla förkylningar. Både oskar & Ester är förkyld nu men det börjar bli bättre. Skönt att din också börjar gå åt rätt håll. Fint påskpynt du köpt också.
    Kram

  16. Camilla skriver:

    Hej hopp, så himla söta disktrasor. Jag som inte ens plockat ner den lilla granen som jag har står i en kruka på trappan. Måste nog ila ut imorgon och införskaffa lite påskliljor till entrén istället. Fast hur är det dom säger….julen varar ända till påska….
    Ha en bra dag!
    Camilla

  17. Ann-Christine skriver:

    Jag har inte heller mycket påskpynt, men visst blir man sugen när man ser allt fint hos andra bloggare.
    Som dig tex! Din fina ägglykta från Indiska i fjol köpte ju jag en likadan av efter jag sett den hos dig. Idag ska jag ta fram den 🙂

    Må så gott!

  18. Elin skriver:

    Åh, vilken fin disktrasa! En sådan skulle gärna få flytta hem till mig också, i mitt gråa kök. 🙂

    Kika gärna inom min blogg där jag just nu har en tävling med två grafiska tryck i potten. Vinnaren själv väljer färg på motivet. Hoppas du vill vara med!

    Vänliga hälsningar,
    Elin

Kommentera

