Påskriset

Årets påskris klädde jag och Lea som sagt redan i torsdags. Jag hade hoppats på att björkrisets löv skulle börja slå ut men riset verkar vara dött. Ungefär som alla andra växter här hemma. 🙂

Idag (eller natten till idag) ställdes klockan fram en timme, har ni kommit ihåg? Är det bara jag som tycker det är väldigt irriternade att ställa klockan fram och tillbaka? Jag mår konstigt i en vecka efteråt, tycker det känns helskumt. 🙂

Det här inlägget postades i Högtider. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Påskriset

  1. Linruz skriver:

    Jag vaknad urtidigt i morse och då käandes det skönt att kunna konstatera att klockan faktiskt var mer…fniss.
    Så söta ägg i riset!
    Kram Lina

  2. Livet i byn skriver:

    Godmorgon,

    Vad fint att du skippat fjädrarna. Mitt ris har inte kommit in ännu, men jag ska. Det blir Ylva Skarps poesilappar i mitt.

    Jag tror det är min migrän som spökar, än så länge har vi sluppit kräksjukan. Tack och lov!

    ~Livet i byn

  3. Vad fint det blev med påskriset:)

    Jag gillar inte heller när klockorna ska ställas om, det känns så förvirrande;)

    Trevlig söndag
    Kram

  4. Mia skriver:

    Åh vilket härligt ris:) Ha en underbar dag i sommartiden:) Kramis Mia

  5. Stämningsfullt skriver:

    Så fint påskris!
    kram.

  6. Susanne skriver:

    Jättefint påskris och jag bara älskar den tapeten :o)
    Hoppas du har en bra dag

    Kramen

  7. Alexander skriver:

    Nästan som en Jetlag 🙂
    Jag börjar bli sur på vårt påskris, det stlår aldrig ut.
    Byter vatten varje dag, men inget händer!

    Jobbigt!

    ha en fin kväll!
    /A
    http://www.maxiander.se

  8. Liza skriver:

    Oj, så påskfint du har gjort! Gillde äggen i tidigaren inlägg och de fina påskäggen i riset. FIIINT!
    Kram!
    Liza

  9. Towe skriver:

    Vilka sota agg i riset! Helt ok med dott ris nar det ar sa morka kvistar. Snyggt! towe.

  10. Johanna skriver:

    Åh vad mycket inspiration jag fick till att ta tag i mitte get påskpysslande nu, får bli morgondagens uppdrag. Jättefina ägg hade du i ditt ris också! : )

  11. Proforma - Irene skriver:

    Jag vet… jag mår också kasst i nån vecka när klockan ställs om, gillar det inte alls. Usch, vad seg man kommer att vara imorgon!

    Det är mycket finare med ägg än fjädrar i riset, fina färger!

  12. Så fina ägg du har i ditt påskris.

  13. Lili skriver:

    åå vilket fint ris.. gillar verkligen äggen 🙂

    Ja nää jag hade ingen aning om att de var just denna helgen man ställde om klockan.. så de gick åt skogen 😛 kom ut ur duschen då när jag egentligen var tvungen att sitta i bilen påväg till jobbet.. Shit happens 🙂

    Trevlig Påsk!

Kommentera

