Tävla om fina priser från Apoteket

Nu har ni chansen att vinna fina priser från Apoteket här på bloggen! Allt ni behöver göra är att lämna en kommentar där du berättar om det tokigaste ditt barn, barnbarn, kusinbarn, brorsbarn eller liknande hittat på så väljer jag ut tre tokerier som skickas till en jury. Juryn bestämmer sedan vilket av de tre bidragen som kommer på första, andra och tredje plats. Om du själv inte har behov av priset kan du ju alltid överraska någon i din närhet. Tävlingen avslutas söndagen den 4:e april. Om jag hade fått vara med i min egen tävling hade jag nog berättat om när Lea la ner min mobil i sin blöja efter att hon hade gjort ”nummer 2”. Lagom roligt… 🙂

Förstapris: Apoteket Babytvål, Apoteket Babyschampo, Apoteket Baby våtservetter, Apoteket Babybomullspinne, Apoteket Babyhandduk med huva, samt Apoliva Bodylotion oparfymerad.

Andra- och tredjepris: Apoteket Baby våtservetter, Apoteket Babybomullspinne, Apoliva Bodylotion oparfymerad.

Tävlingen är avslutad, vinnare meddelas inom kort.

Det här inlägget postades i Tävlingar. Bokmärk permalänken.

34 kommentarer till Tävla om fina priser från Apoteket

  1. Jenny skriver:

    Min yngsta lillebror, han som mamma fick för sina synder, hittade en gång en ketchupflaska när han var runt 5 och kom då på att han skulle leka krig. Vår hund, Lovi, fick vara skadad och köket var krigsområdet. Han sprutade ned hela hunden och hela köket med ketchup, till mammas förtret men hunden hon var glad ändå. En annan gång mitt i sommarn ville han att det skulle snö och tog då fram en mjölpåse… Mammas kök och hunden var de som än en gång blev utsatta…

  2. Tokigaste? Hm… finns sååå många grejer 🙂 2,5-åringen gör knasigheter hela tiden och det gjorde även hans nu 11-årige bror när han var yngre.

    Man jag kan ju tex säga att 2,5-åringen mellan januari-mars i år hann med att hälla ut TRE nya fulla stora dunkar med saftkoncentrat på golvet vid olika tillfällen!

    Sen började vi ställa saften uppe på kylskåpet! 😛

    Jag länkar här: http://beckahbitch.blogg.se/2010/january/sista-chansen.html

  3. Pernilla skriver:

    Jadu, mina grabbar gör ju mängder med tokigheter ;-). Speciellt den lille – han är verkligen ett kreativt barn! Jag kan tex berätta att när vi var i Thailand härförleden blev det oväntat tyst borta i hallen, där Kasper lekte så fint med sandsakerna som låg i en hög därute. Tyst = inte bra. När jag gick ut och tittade upptäckte jag att Kasper öppnat skåpet där safetyboxen (innehållandes våra pass, pengar, lite smycken och annat) stod. Just den här safetyboxen var av modellen kodlås, där man valde en fyrsiffrig kod för att låsa och sedan helt enkelt slog in samma kod igen då man skulle öppna. Det var bara det att nu hade Kasper slått in typ tvåhundra olika siffror på safetyboxen, så hela systemet hade gått i spinn fullständigt!! Allt hade låst sig och att slå in koden vi valt funkade (givevis) inte… Vi fick tillkalla hotellpersonalen, som fick leta upp manualer och ringa nån form av safetyboxsupport innan vi slutligen fick upp skåpskrället igen ;-).

  4. Madde skriver:

    Min tjej är bara 9 månader så än så länge har hon inte haft allt för mycket bus för sig, men en gång hade hon fått tag i min mobil (hon älskar mobiler) och hade stoppat den i munnen (som allt annat hon får tag i) så mobilen gick sönder (fuktskador haha)….jag var inte direkt glad men hon förstår ju inte direkt vad man får o inte får göra än! =)

  5. Amanda skriver:

    Vårat lilla busfrö hittar visserligen på hyss men några sånna där riktiga tokigheter har han nog ännu inte hittat på. Just nu är favoriten att slänga saker i toaletten. Häromdagen låg där både tandborste, tandkräm, skor och blöjor när vi lyfte på locket. 🙂

  6. evamar skriver:

    Det tokigaste min annars så snälla och lydiga systerdotter har gjort var när hon klippte av sig halva håret när hon var fyra. Hon har alltid haft fantastiskt hår; långt, blont och blankt och kanske det var att hon fick så många kommentarer kring håret som gjorde att hon en dag kom på att hon skulle klippa av hela ena sidan strax ovanför örat. Hon visste nog att hon hade gjort fel för hon nekade i sten att något alls hade hänt med håret. Fast när vi frågade var håret var så visste hon att det låg under soffan…

    PS. Jag länkar såklart: http://evamar.blogg.se/2010/march/babyprodukter-4-april-25.html

  7. Jag är gärna med, jag har tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2010/march/babyprodukter.html

    För ett tag sen så berättade mitt kusinbarn för mig att en på hans dagis brukade vara lite dum, jag sa då att tjejer ofta retas och kanske bråkar med killar som de gillar och att killar ofta gör likadant. Berättade att det ofta handlar om att de är kära i den de bråkar med. Efter en stunds tystnad kommer frågan – Bråkar du och Nicke (min sambo)… fick svara att det gör vi 🙂

  8. cammie skriver:

    Min son ä en hejare på att kasta saker i toalettstolen! han är 1 år. Tandborsten, sina kläder (!) och leksaker.. haha =) man får se upp innan man sätter sig.

  9. Mamma Mia skriver:

    Måste vara när jag själv kokade välling åt min mamma när lilla syster kom hem från bb, vidbränd och vattning full med russin och havregryn gick jag in med brickan till mammas säng, ja hon åt upp och tyckte att jag nog var en bra stora syster..köket såg ut som en bomb jag var 6år..

  10. Annica skriver:

    Det tokigaste min dotter har gjort som jag kommer ihåg just nu. Är väl att när jag hade gått till affären som ligger bara 2 minuter ifrån mig och jag satte igång ett spel till min dotter så hon slapp följa med ut för det var svin kallt ute. Och när jag står i kassan så hör jag någon ropa ”mamma, titta” och jag vänder mig om och där står min dotter med uppknäppt jacka och skorna var ganska lösa. och en mössa. sen säger hon ”visst är jag duktig?” då skämdes jag rejält men sen berättar jag för henne att sådär får man inte göra. men nu skrattar jag mer åt det för det måste ha sett roligt ut för alla som såg henne springa mot affären. 😀

  11. Jeanette skriver:

    Jag är gärna med och tävlar. Min väninna har lärt sin son att böcker ska man vara rädd om. Häromdagen hörde hon en massa plaskande från badrummet och gick in. Där stod hennes son med en hög blöta böcker (alla hennes arbetsböcker) och var i full färd med att doppa ytterligare en i toaletten. När han såg henne utbrast han i ett stort leende och sa ”titta mamma, jag har tvättat alla dina böcker”.

  12. mariat skriver:

    Det tokigaste min äldsta dotter gjort var i helgen när mormor var barnvakt då hittade hon en sax som hon så fint ristade in sitt namn i mormors fina ekbord. För att strax efter ta saxen och klippa av banden på alla stolsdynorna. Hon kunde ju inte förstå vad hon gjort för fel hon kunde ju skriva sitt namn jättefint…Och klippa snören. Sen när vi kom hem idag såg vi att någon hade målat me blå krita och skrivit sitt namn på microvågsugnen, jättefint. Busungen heter Irma och är 4år:-)

  13. Linda skriver:

    När min bror skulle gifta sig så hade min sambo lovat att filma i kyrkan. Dubbel kollade flera gånger innan vi åkte att videoband var i lagt i väskan. Sen när vi kom fram till kyrkan (3 mil hemifrån) och min sambo plockade fram allt så var videobandet borta. När vi sen kom hem så letade vi men hittade inget band och då frågade vi våran äldsta flicka som då var 3 år om hon hade sett det. Javisst det ligger här så hon då och tog fram det under en bokhylla.

    Hon hade på nått sätt lyckas gömma undan det trots att vi dubbel kollat flera gånger.
    Länkar här

    http://familjengranberg.blogg.se/2010/march/vinn-babyprodukter-14.html

    Håller tummarna och hoppas på tur
    Kram Linda

  14. Petra skriver:

    Min lille kille är endast 6 mån så vill ist dela en story om min bror. När han var ca 5 år åkte han med vår pappa till Malmö, pappa skulle jobba så de reste med flygplan. Väl där åkte de taxi till hotellet och när de ska kliva ur säger min bror glatt till föraren: -Tjank jo veju much! Har man åkt flygplan och landat där de pratar konstigt så tackar man på engelska 🙂 Gullunge!!!

  15. marty skriver:

    hej hej!
    min kusin lärde sig av ngn att säga hejdå genom att pussas, kramas och nypas i stjärten. ”puss o kram och nyp i stjärten”. 🙂
    är med!

  16. Irma skriver:

    Jag deltar gärna…

    min dotter var 2 år och 6 mån :D…hon satt på pottan och det tog VÄLDIGT lång tid för henne.. jag och hennes stora syster (13år) började då tjatta på henne att hon skulle komma ut!!Tiden gick och hon kom inte ut…tills vi både två sa: NEEEJ NU FÅR DU GE DIG!!!! Varpå vi får till svar från toan… ”NIIII TVÅ FÖRSTÅR MIG INTE…JAG HAR FAKTISKT MENS!!!!!” 😀 😀 😀 😀 behöver jag berätta att vi dog av skratt?? 😉

  17. Sara skriver:

    Busigheter? Jadu, lillkillen har ju inte hittat på något riktigt tokigt ännu. Skulle väl möjligtvis vara när han drog ut alla kläder ur de nedersta lådorna i garderoben. Men det är ju inget mot ditt bus.
    min länk: http://inget-tavlingar.blogspot.com/2010/03/44-apoteket-camillas-nya-hem.html
    //Sara

  18. Hej jag är gärna med och tävlar!

    Det tokigaste vår dotter har gjort är att hon lekt med toaborsten då hon hann rymma in på toaletten. Och druckit diskmedel när mamma inte såg henne i några sekunder. Även klättrat upp för 20 trappsteg och gått in på toaletten på övervåningen i smyg. helt otroligt snabb och busig. De få gånger mamma och pappa klantar sig så hittar hon på bus.

    Länkar självklart:
    http://lindet.blogg.se/tavlar/2010/march/44-apoteket-camilla.html

    kram Linda

  19. Jimmy skriver:

    hej jag är med! det busigaste vår dotter gör är att hon vet när hon har gjort fel.. då kikar hon på oss och flinar lite busigt. vi säger ”nej så får man inte göra”.. då nickar hon och ler. haha så busig.

    mvh jimmy

  20. Lilla Knyttet skriver:

    Hej!

    Jag sydde fast mig själv i symaskinen när jag var ca 10 år. Det var ingen hit kan jag säga. Igenom fingret. Buuuhää.
    Men allt ordnade sig till slut. Mamma räddade mig.

    kram och glad påsk!

  21. Annika skriver:

    Det måste nog vara när min store pojk (då var han 3 år!) ropade på en ur Willys personalen, en som vi inte ens kände… ”Duuuuu” ”Duuuuu”…. ”Jag äÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR DEEEJ”

    Kändes ju lite sådär då kan jag säga… 🙂

    Har länkat också!:

  22. Milena skriver:

    Min lillasyster pillade in en liten pärla i örat och när mamma frågade hur den kom dit så sa hon att den flög dit vilket inte riktigt stämde.
    Barn på 3 år har sån rolig fantasi ;D

  23. Lisa skriver:

    Satt och pratade med grannbarnen vid sandlådan. Den ena flickan skulle få ett lillasyskon inom kort så jag frågade om hon visste ifall det var en flicka elle pojke.. Det visste hon ju inte, baraa tt det va en bebis.. Då säger den andra: När Rosa kom (hennes lillasyster) så va hon en pojke, men sen blev hennes snopp svart och trillade av. Och då blev jag jätteglad för jag ville mycket hellre ha en lillasyster.. ha ha ha.. Så sött!

  24. Lisa skriver:

    Min lillkusin ska jag berätta om. I somras varjag i Vietnam och då var han ca 1-2 år. Min morbror fyllde år och såklart så skulle det vara en liten födelsedagsfest. Typiskt för asiater är att man alltid ska sjunga karaoke, även om man sjunger hur dåligt som helst och är full osv. Ingen skäms för den man är – en av de många saker jag älskar med landet.
    Iaf, det var på kvällen och alla satt i en halvcirkel på golvet runt TVn. Min kusin är hur busig som helst, och började stuttsa in mot mitten och både dansa och nynna, med en glitterpenna i handen (ja, nästan som de vuxna). Inte så jätte speciellt, men det fick verkligen alla att bli jätte glada. Hur söt som helst var det. Lyckliga stunder tillsammans i hela familjen händer inte varje dag kan jag säga.

    Om jag vann så skulle jag ge min kusin sakerna i Vietnam. Eftersom min bror inte åkte med i somras pga jobbet så ska han åka i år om någon månad istället. Då skickar jag bara med sakerna som gåvor till den lilla sötungen. 🙂

  25. Ping: Glad påsk « Camillas nya hem

  26. care69 skriver:

    Jag är med!
    Kommer ihåg när jag precis fått mitt andra barn och satt och ammade henne i lugn och ro. Storebror 2,5 år var väldigt, ovanligt tyst och det var väl inget jag tänkte på precis då. Efter en liten stund ropar storebror ”mamma” lite olyckligt. När jag hittar honom inne på badrummet så har han fått ned papper från två! toapappersrullar i toaletten och börjat spola. Risken för översvämning var stor så det var bara att kavla upp ärmarna och börja gräva ur sörjan. USCH!

    Har länkat:
    http://care69.blogspot.com/2010/04/4-april-vinn-produkter-fran-apoteket_02.html

  27. Linda S skriver:

    Sonen, 4 år, tyckte det var tråkigt hemma när mamma bytte blöja på lillasyster och tog en tur till grannen som hittade honom i sitt garage iklädd ENDAST ett par stövlar. 😀

  28. monika skriver:

    Jobbar på en förskola. För några veckor sedan serverades rotmos. Jag frågade vad det var och Elwira 5 år sa då: ”det är mos man rotat efter”. Helt underbart! För höra så mycket härligt hela tiden. Barnen är så ärliga och fulla av fantasi.

    vh
    Monika

  29. Erika - Gravid skriver:

    Jag är med och tävlar!

    Det tokigaste jag kan komma på är när min lillasyster på 4 år (då 3,5) helt plötsligt försvann från gården när min pappa vände ryggen till för en sekund. De letade och letade men hon var borta! De ringde polisen som var på g dit men då går de upp till min brors lägenhet som ligger ovanpå min pappas, dörren är dock låst men de bryter ändå upp den för att vara på den säkra sidan och ja, inne i hans lägenhet hittar de min sovande lillasyster som alltså gått upp en trappa i huset, låst in sig och lagt sig för att sova 😛

  30. Det galnaste var nog när mina två äldre bröder skulle baka chokladbollar. Ståendes på varsin stol utmed varandra vid köksbänken knådade dom med sina händer i bunken. Tyvärr blev det lite knuffandes vid den där bunken och rätt vad det var så flög båda stolarna (och ungarna och bunken) åt varsitt håll. Överallt i köket låg rester av chokladsmet och på dom vita köksluckorna fanns handavtryck och chokladränder efter fingrar som försökt klamra sig fast någonstans. Och på golvet satt två barn, som inte grät för att dom hade ramlat, utan dom bråkade fortfarande om vem som skulle få ha händerna i bunken =)

  31. Emma skriver:

    Treårige lillebror pottränades febrilt och till sist suckade min pappa och sa; men snälla gubben, du måste gå på muggen!
    Tio minuter sedan kom vår lillebror tillbaka med sin lilla mugg med dubbla handtag som han hade kissat i… Det var ju precis det han skulle göra 🙂

    Mvh Emma
    emmafortuna@gmail.com

  32. Jag är gärna med och tävlar. 🙂 Min busunge tyckte det var roligt att doppa ”min” mobil i min kaffekopp, själv tyckte jag det var mindre roligt. Sambon blev väldigt sur då mobilen var en lånemobil från hans jobb. 😉

    har länkat: http://geshiia.blogg.se/tavlingar/2010/april/44-apoteket-camilla.html

  33. Chris Harden skriver:

    If I had a dime for every time I came to camillasnyahem.wordpress.com.. Superb post!

Kommentera

