Ny Marimekkoskål

Makens julklapp från jobbet var en lapp där han jag fick välja mellan en himla massa saker. Niklas jag valde den här gröna Marimekkoskålen. Jag som annars enbart håller mig till svart, vitt och grått (när vi köpte bil beställde vi den i grått för att den skulle matcha huset) tycker ju att det här är jättespännande. 😉 Kul med någonting i färg, men om den hade funnits i frostat vitt hade jag Niklas nog valt det. Idag åt vi tacos med Lea och det är nästan lika spännande som färg. Idag tryckte hon upp några majskorn i näsan som vi med nöd och näppe fick ut igen. Man har liksom aldrig tråkigt med en Lea i huset. 🙂

Finns det någon av mina läsare som har Spotify? Har ni någon bra låtlista att dela med er av? Här har ni några av mina favoritlåtar: Camillas favoriter Enjoy, och trevlig helg allesammans! 🙂

Det här inlägget postades i Presenter. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Ny Marimekkoskål

  1. Anna skriver:

    Vet inte om jag gjort rätt i länken, men här kommer en uppsjö härliga låtar. Eftersom du också är kent/winnerbäck-älskare skippade jag de listorna. ;]

    Quentin Tarantino-låtar:
    spotify:user:ilyrm:playlist:4P6XWzVi6n1gOEwQ5cCgV3

    En kompis gjorde en nostalgilista: spotify:user:knarkamedsiv:playlist:2R287n1ghcfElYdi2YGJZm

  2. Annelie skriver:

    Allt med Melissa Horn är ju gudomligt!

  3. Lise-Lott skriver:

    Jodå, visst blev Bloglovin’ lite bättre, men som du skrev, inte riktigt bra än. Jag slipper i alla fall logga in hela tiden och det är ju skönt!

    Trevlig helg!!

  4. Livet i byn skriver:

    Läckert med lite grönt, helst nu på våren.

    Jag kör också Spotify, men har ingen aning om hur man delar med sig. Ska kika på din lista i alla fall.

    ~Livet i byn

  5. Mrs. b skriver:

    Ha ha – Lea verkar vara en skön liten prick! 🙂

    Den gröna skålen såg fin ut! Jag har ett par stycken i samlingen, men ingen grön ännu.

  6. Alexandra skriver:

    Finns inga finare skålar, själv äger jag en i klarglas.
    Trevlig helg!

  7. Den gröna Marimekko skålen är vacker, härlig färg nu till våren.

    Hoppas du får en fin fredagskväll
    Kramar

  8. Lili skriver:

    härligt med lite färg. Skålarna är ju såå fina också 🙂

    tyvärr vet jag inte heller hur man delar med sig av låtlistan :/

    trevlig helg!

  9. Camilla skriver:

    Underbar skål. Har både lilla och stora i ofärgat glas. Men jag hade gärna ställt fram en färgad också ibland. Den här gröna var ju himla härlig nu till våren 🙂

  10. Livet i byn skriver:

    Ja visst är det fint, jag vill gärna ha båda halsbanden.

    ~Livet i byn

    Ps: Tips till Camillas man, kika i min blogg i dag så ser du vad du kan ge din fru ;0). Ds.

  11. Jenny skriver:

    Fin skål, här flyttade en i klarglas in på nyår 🙂 Den är bra till mycket! Kram Jenny

  12. jenny skriver:

    Fin grönfärg är det på dessa skålar. Snygg!!
    Vilken liten buse du har där hemma. Än sålänge är det lugnt på den fronten med E & O men det kommer nog.
    Kram

  13. Ylva skriver:

    Man kan inte bli för smal eller för rik eller ha för många Marimekkoskålar 🙂

  14. Liza skriver:

    Åh, vad jag älskar uttrycket: han jag…… känner mig hemma!! Så var det med makens julklapp också… han/JAG valde ett par vackra ljusstakar!! 😀
    Mysig lite tjej ni har… förstår att ni aldrig har tråktigt!!

    Kram!
    Liza

  15. Karin skriver:

    Verkligen ett bra val. Härlig grön färg nu till våren och sommaren. Har den färgen i Kivi-lyktorna. :).

  16. små smulor skriver:

    sitter och lyssnar på din lista just nu ! :o)

    älskar dessa underbara skålar !!!

    allt gott !

Kommentera

