Mossa för 39:-

Ni vet orkidén som jag lyckades få att blomma om? Jag måste fått något storhetsvansinne efter det eftersom jag glömde vattna den och den numer än S.T.E.N.D.Ö.D. Att jag är kass med blommor (eller inte riktigt bryr mig kanske) är väl ingen nyhet för er som hängt med ett tag. För några dagar sen fick den här ”mossan” följa med hem från ett besök på Ica Maxi. Hur bra det blev vete tusan men jag hoppas den överlever utan vatten ett tag. 😉

Jag får väl be om ursäkt igen för dåligt uppdaterande. Jag skyller allt på magisteruppsatsen som tar all must ur mig. Igår kväll somnade jag klockan 19. Det är jag och rockstjärnorna som lever så här spännande liv tror jag bestämt. Imorgon är det i alla fall Valborg (väl?) och då ska vi grilla med ett par kompisar och deras barn, jätteskoj! Jag satsar på att hålla mig vaken till klockan 21, är det fest så är det! 🙂

Kram till er, och om ni har lite energi över kan ni väl skicka lite till mig? 🙂

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Mossa för 39:-

  1. perlan skriver:

    Kära Camilla… mossa har jag i överflöd som du kan få gratis!! Dessutom verkar den vara omöjlig att ta död på! 😉

    kram!

  2. LissenTo skriver:

    Känner igen mej, att många växter har en förmåga att vissna 🙂
    Fast hoppet tappar jag aldrig, köper nya.
    Ha det gott. //Lissen

  3. Anna skriver:

    Jag tar gärna åt mig lite energi också! Ex-jobbet tar död på mig.

  4. Annelie skriver:

    Smart med mossa! Grönt och fint och håller den sig även levande längre än vanliga växter är ju det underbart.

  5. Proforma - Irene skriver:

    En del köper mossa… andra bekämpar den! 🙂
    Vår stooora gräsmatta (läs mossmatta) är numera svart efter mannens attack men vi ser fram emot en ”grönare än grönaste grön” gräsmatta till sommaren!
    Lycka till med både mossan och magisteruppsatsen.
    Kram

  6. Det är samma för mig, vet du jag har bara två blommor i vår lägenhet nu. Kommer nog inte ta in några nya förrän vi flyttar 🙂

  7. Carin skriver:

    Jag har massa överskottsenergi just nu så jag kan droppa av lite hos dig när jag åker till jobbet. 😛

  8. Camilla skriver:

    Mossa.. man kan inte köpa mossa 😉 Vi har så sjukt mycket mossa i gräsmattan att jag kan skicka lådvis till dej.. 😀 Vi ska göra ett försök till att utrota mossan, men jag är inte helt övertygad om att det går.. För det verkar heeelt omöjligt att ta död på..iaf. utomhus.. O_o

  9. Alexander skriver:

    Vi måste sluta med blommor här hemma, snittblommor går bra. Men jag vet inte hur många orkidéer vi dödat? glömmer bort att vattna eller så vattnar vi för mycket. Lustigt!

    HA en toppen söndag i det fina vädet!
    /A
    http://www.maxiander.se

  10. Livet i byn skriver:

    Hittade den inte hellre nu, i går kväll fanns den då där. Maila och fråga dom kanske den ramla ut ur sortimentet? Skulle den ha varit slutsåld skulle det ju ha stått så.

    ~Livet i byn

  11. Mrs. b skriver:

    Ja du, här har du en till med inte alltför gröna fingrar…
    Men min begonia har nu levt i en dryg månad – det är inte illa det! 🙂

    Lycka till i skrivandet!

  12. Vicke skriver:

    *Vinkar* en till med allt utom gröna fingrar, lyckas till och med ta död på succulenter som ska vara så lättskötta.

  13. Johanna skriver:

    Haha… Mossa känns som en rätt säker växt för alla oss utan gröna fingrar… 🙂

  14. pia skriver:

    Jag kämpar på m mina blomster åxå…allt dör…men nu har jag några pelargoner som jag försöker sköta, de är ju så fina:) Åsså det här m energin…den är liksom borta den med, hoppas på lite mer sol så ska nog energin komma med den:) kram

  15. Här kommer lite energi kraaaaaam!

  16. jenny skriver:

    Den där mossan såg ju läcker ut. Kanske skulle vara något härhemma också. Tyvär ingen energi att dela med mig av. Går på sparlåga just nu känns det som.
    Kram

  17. Ida skriver:

    Och jag som har så mycket överskottsenergi att jag snart inte vet var jag skall göra av den. Har köpt ett hopprep som kanske kan hjälpa mig…. lämnar lite till dig här och hoppas att det hjälper. Kramar från storkusinen!

  18. Petra skriver:

    Hej. Hittade till denna blogg genom din gamla blogg och genom att jag sökte på Partylite. 🙂
    Jag är själv konsult för Partylite samt att jag älskar deras produkter, så därför letar jag efter andra människor som också tycker om dessa produkter. Kul och veta att man inte är ensam om och tycka om de. 🙂

Kommentera

