Lugn

Just den här tiden på året händer det ganska mycket tycker jag mig läsa hos er andra bloggare. Så är det även här hemma. Det gäller att hitta sätt att varva ner mellan skola, matlagning, studentfester, avslutningar, hundpromenader, städning och allt annat som måste göras. Mitt knep är att bläddra i en inredningstidning och drömma mig bort till ett välstädat, organiserat hem. Drömma går ju alltid liksom. Att ha ett välorganiserat hem med var sak på sin plats är viktigt för mig. Nu har jag det så långt ifrån välorganiserat som man kan ha det visserligen men man bör kanske inte räkna med att ha det så välorganiserat i alla delar av ens liv? När jag får tid över ska jag till exempel tvätta och lägga undan Leas vinteroverall som fortfarande hänger kvar ute i hallen, det känns som att den gjort sitt kanske? Haha!

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Lugn

  1. Camilla skriver:

    Ja, varva ner måste man. Jag var precis ute i regnet och fotograferade. Jag får tydligen abstinens när jag inte får fotografera.. så nu stoppade inte regnet mej heller 😉 Men det är då kan jag få varva ner och bara fokusera på bilderna jag vill ha 🙂
    Tidningar är också ett bra knep.. Men de funkar nästan bäst på mej när jag behöver städa.. jag inspireras av de rena hemmen, också vill jag ha de likadant 😀
    Men jag är så otroligt glad över att jag hittat tillbaka till fotograferingen nu, så det är nog det ända osm biter på mej när jag ska fokusera på annat än stress och allt som måste göras.

  2. Anna skriver:

    Tack gode gud – jag är inte ensam. Jag har inte tagit undan Isadoras vinteroverall heller. 😛

Kommentera

