Söta blommor

Fina blommor som en släkting plockat från egen trädgård till Leas tvåårsdag. Önskar verkligen att jag var mer pysslig i trädgården så jag kunde plocka in såna här söta blickfång på somrarna!

Hyllan som vaserna står på är ekhyllor som jag ska spraymåla vita. Har tänkt göra det i lite över ett år nu, det får nog bli ett höstprojekt. 🙂

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Söta blommor

  1. Proforma - Irene skriver:

    Stjärnflockan är verkligen söt! Har den i trädgården och den behöver man inte alls vara pysslig för att klara, den sköter sig själv!

    Känner igen mig i det där med att aldrig komma igång med saker man vill göra. Egentligen är det ju inte så jobbigt men å andra sidan springer det inte ifrån en heller! 🙂

  2. Camilla skriver:

    Supersöta blommor. Och vet du.. man behöver inte vara så värst pysslig i trädgården. Jag får ett ryck DÅ OCH DÅ när jag rensar ogräs. Men det är inte ofta, lovar!! Det kan blomma på iaf 😀 Ju mer blommor man har i rabatten också, desto mindre ogräs behöver man rensa 😛

    Tänkte på den där hyllan också.. Är det inte lättare att måla den med en slät roller? Tänkte mest så att du inte får märken av runnen färg.. fast det kan ju också vara så att jag är usel på spraymålning??! 😉
    Annars kan jag iaf. rekomendera en vattenburen lackfärg (valfri glans) och en liten slät skummgummiroller 😀 En dag ska jag måla om hela våra långa tv-bänk på detta vis 😀

  3. Lotta skriver:

    Man blir glad av vackra blommor! 🙂

  4. Anna skriver:

    Vilka fina vaser!

    Jag vet inte hur vi ska gå vidare faktiskt. Just nu känns allt mest skit. Arbetet var vår bebis och vi var så oerhört stolta över det, sen att få reda på att det inte betyder ett skit.. ja det känns ju inte så himla inspirerande direkt. 10 veckors arbete helt åt helsicke! Tror att det kommer bli som så att vi gör var sitt nytt arbete, men min partner har varit i Asien ända fram till nu så vi har inte hunnit diskutera ännu. Tycker mycket ansvar ligger på vår handledare som gett oss så mycket cred och positiva ord och då dessutom rekommenderat oss att gå upp. Mycket märkligt!

  5. Tess skriver:

    man blir så glad av fina blommor!

  6. Perlan skriver:

    Skönt och läsa att det är fler än jag som har typ, 5-års projekt, som ännu inte blivit av. Jag tror jag har en knippe med sådana.. Undrar när tummen ska åka ur? 😉
    kram

  7. Malin & Elise skriver:

    vad roligt :). har skickat ett mail nu.

  8. Åh vad lyxigt med en trädgårdsplockad bukett!

  9. Livet i byn skriver:

    Vilka vackra blommor, men vackrast är nog Lea :0)

    ~Livet i byn

  10. sandra skriver:

    Åh vilka fina blommor!

Kommentera

