Tid, du är dig inte lik

Jag vaknar av tystnaden. Niklas och Lea har åkt till mormor och morfar för att hjälpa till i deras sommarstuga. Jag vet inte när jag vaknade av tystnad sist, men jag klagar inte. Huset är städat och rensat. Tvätten är tvättad. Funderar på när det hände sist? När vaknade jag av tystnaden sist utan att ha en hel drös med vardagliga måsten som hälsade god morgon? Jag vet inte. Det känns som att vakna upp hos en främling. Hej, är det så här det är när saker och ting är i ordning? Vad skönt det måste vara. Går runt och kollar på de rena ytorna. Inte ens under soffan ligger det dammtussar. Smått förvirrad brygger jag kaffe och gör i lugn och ro en smörgås. Med basilika på. Jag sitter ner på en stol och äter, hinner dricka upp kaffet. Lyx. Bestämmer mig för att ladda in alla foton från kameran till datorn, har inte gjort det på över en månad. Ser på bilderna hur stor Lea har blivit. Saknar henne, trots att jag borde njuta av att bara få vara jag. Men hon är ju så bra. Den bästa. Vilken fullträff hon är. Fortfarande chockad över att jag faktiskt inte vet vad jag ska göra skriver jag ett blogginlägg. Och där är jag nu. Hej söndag den 22 augusti. Idag kommer bli en bra dag.

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Tid, du är dig inte lik

  1. Linruz skriver:

    Åhh vännen vad härligt det låter.
    Passa på och njut!!!
    Bamse kram från mig

  2. små smulor skriver:

    Åh vad fint skrivet…

    Allt gott !

  3. Camilla skriver:

    Passa på att ta det lugnt.. Njut!! Det är du värd..
    Du skriver så fint att man kan se det framför sig.. alltihop! 🙂

    Kram!!

  4. Camilla skriver:

    Du skriver så fint att man kan se det framför sig, alltihop! 🙂

    Hoppas du fick njuta riktigt ordentligt! Det är du värd.

    Kram!

  5. Paula skriver:

    så underbart du skriver! poetiskt…
    jag kan riktigt se dig framför mig 🙂
    ha en fortsatt bra dag!
    kram, Paula

    PS. tack för en fantastisk blogg!

  6. gella skriver:

    Underbar läsning! 😀

  7. Ensamma mamman skriver:

    O va underbart de låter! Njut ordentligt nu. Och va gott de där brödet ser ut. Mumsigt! Kram

  8. Mrs. b skriver:

    Åh det låter som en underbar början på en dag!
    Och dom där mackorna får det att vattnas… Nu bara måste jag bege mig till köket för en kopp te och kvällsmacka 🙂

  9. Bella skriver:

    Så bra du skrivet, låter som en riktigt skön om än annorlunda start på dagen. Hoppas du tar tillvara på din egen tid och har en skön söndagkväll.

    Första gången jag kikar in här, kommer tillbaka till din trevlig blogg 🙂

    Bella

  10. camilla skriver:

    Va härligt du skriver!! Hoppas du fick njuta ordentligt av denna söndag!

  11. perlan skriver:

    Underbara du vad härligt du skriver. Det kändes nästan som jag själv var i dina skor 🙂
    Kram♥

  12. Proforma - Irene skriver:

    Känner igen det där när är man får en egen dag att göra vad man vill på men inte kommer på vad man ska göra. Och längtan trots att det var alldeles nyss de åkte… Fint skrivet!

  13. Anna skriver:

    Låter underbart!
    De senaste veckorna har Robin tagit I till dagis så jag fått sova ut, men vi har inte haft ork att ta hand om hemmet istället. :[

  14. Pernilla skriver:

    Vilket härligt inlägg. Du formulerar dig fint. Hoppas dagen blev bra!

  15. Så otroligt fint skrivet. Precis som kommentarerna ovan så ser jag hela ”texten” live.
    Kan känna den underbara känslan av att inte ha några måsten, utan att bara vara. Och att få sitta ner!
    Har faktiskt börjat med varannan fredag ledig. Utan barn. I fredags var första dagen. Den var underbar. Dock har jag en rejäl todo-lista för hösten, men den betas sakta av. Tjejerna hämtas från dagis av en glad mamma som har ordnat fredagsmyset. Tid för mys och pyssel. Kanske gör jag inget nästa fredag, eller allt. Mamma-samvetet har dock två röster….. Tjejerna har varannnan fredag ledig de med, från dagis!

    Ha en fin söndag, kram Caroline

Kommentera

