Hälsning från sjukstugan

Titta vad som står och lever hemma hos oss! I flera veckor har de stått där fint i fönstret, ibland säckar de ihop men då är det tydligen bara att ge dem lite vatten så vaknar de snart till liv igen. 🙂

Såg ni premiären av ”Halv åtta hos mig” igår? Jag tycker det är ett riktigt mysigt program med en blandning av matlagning, inredning, intressanta människor och en mycket underhållande Helge Skoog. Om ni missade programmet kan ni se det här. Jag vet att det är en del bloggare som blivit tillfrågade att medverka i programmet och jag hoppas på att nån av alla duktiga bloggerskor tackar ja någon gång! Niklas brukar fråga mig vad jag skulle bjuda på om jag var med, och jag hinner inte ens svara innan han börjar skratta högt. Med tanke på att jag misslyckades med ugnspannkakan igår så infaller jag i skrattet. 🙂 Nästa vecka är en gammal bekant till Niklas med, ska bli roligt att se.

Hoppas solen lyser på er och att ni får en fin dag! Här hemma ska vi försöka bli av med höstens första envisa förkylning…

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Hälsning från sjukstugan

  1. Sofie skriver:

    Vad fint du har det i fönstret! Söta blommor och gulligt &-tecken 🙂 Kul att de lever också, hihi! Jag har inte heller speciellt gröna fingrar även om jag tycker om blommor… Men man får se det som så att man får byta blommor i krukorna oftare och vem vet inte att omväxling förnöjer 🙂

    Jag missade Halv 8 hos mig igår men jag gillar också det programmet! Ska gå in på länken och kika nu i efterhand istället!

    Ha en härlig dag!
    Kram, Sofie

  2. Stämningsfullt skriver:

    Hej!
    Hahaha de där blommorna är typ de enda jag också brukar lyckas hålla vid liv! Jättesöta är de!
    Krya på er!

  3. Jättesöta blommor! Hoppas ni blir friska snart!

    Puss!

  4. Haha, ja jag är en av dem de frågat och med tanke på att det är Tommy som lagar maten här hemma så var nog ingen förvånad att jag tackade nej 🙂

    Hoppas ni kryar på er!

  5. Liza skriver:

    Finaste blomman ”Blåöga”, tacksammare blomma får man leta efter!
    Skulle aldrig våga vara med i ett matlagningsprogram…
    Kraaaaaaaaam!
    Liza

  6. Camilla skriver:

    Jag missade ”halv åtta” idag.. SÅg halva sen var jag tvungen att cykla till jobb och kolla en sak.. Typiskt! Men jag ville ju inte missa Idol, så nu sitter jag här i soffan 😀 Wihoo.. jag gillar hösten. Då kommer också en massa program man kan slöa till när man ligger i soffan 😛

    Hoppas du snart blir kvitt förkylningen och kan mysa riktigt till höstblåsten utanför huset 🙂
    Kram!

    PS. Visst är östsaxen fiffig.. Funderar på att ge ngn en sådan i julklapp 😀

  7. Hemma hos Katta skriver:

    Ja visst är ”Halv åtta hos mig” mysigt och underhållande, även om denna veckas hemmakockar kanske inte känns alltför roliga. Brukar alltsom oftast snappa upp något recept eller få inspiration till någon rätt därifrån. Vad roligt att många bloggare blivit tillfrågade! Får hoppas att någon nappat på idén för det ser jag fram emot!

    Krya på dig!!

    Kraam /Katta

  8. Lili skriver:

    åå de är så söta dom där blommorna 🙂 hade sånna hemma hos mig i början på sommaren med, hur fint som helst. men tyvärr så lyxades jag konstigt nog ta kål på dem 😦 blev lite för hett i fönstret tror jag :p Du vet möjligtvis inte vad blommorna heter? eller kanske har du sett nått inköpställe här (tror vi bor i samma stad) som fortfarande har dem 🙂

    Ha de bäst och hoppas ni kryar på er!

  9. Linda skriver:

    Inte illa att hålla blommorna vid liv! ;o) Hoppas ni kryat på er nu när helgen är antågande.

  10. Att ha det gott skriver:

    Visst är det programmet toppen

  11. tina skriver:

    Fina blommor….gillar dina krukor också…snygga! Jodå, halv åtta hos mej är favoritprogram hos oss, kul att se olika människor i deras och varandras hem…en del tips snappar man ju upp också! Igår blev vi sittandes från halv åtta till elva …utan att röra på oss=) Efter halv åtta är det ju Idol och sen gick sista avsnittet i en brittisk serie, Whitechapel….ruskigt bra! Efter det nyheter och sen nån debatt nu i valtider…oj..vet inte när jag satt så länge på rumpan i soffan=) Hoppas ni blir piggare snart…har en envis förkylning med hosta som fortfarande hänger i efter snart två veckor, men det är ju så det är den här tiden! Ha en toppenhelg!

    kram

  12. Linas skriver:

    Hoppas förkylningarna är borta nu, eller att ni åtminstone mår bättre! Trevlig helg 😉

  13. Hoppas du oxkså får en fin dag och skön helg 🙂

  14. Linruz skriver:

    Vilka fina krukor vännen.
    Hoppas förkylningen har flygit sin kos nu….
    Kram och ha en skön söndag
    Lina

  15. Iris skriver:

    Söta blommor! Jag gillar också halv åtta hos mig. Det är så kul att se hur riktiga människor underhåller gäster 🙂

    kram /iris

  16. Svar:
    Tack för gratulationen! Hoppas du mår bättre nu.

  17. perlan skriver:

    Älskar doften från den blomman, men mina jag köper hem lever inte ens i en vecka 😦

    Helge är någon jag verkligen inte klarar av att lyssna på. Han sabbar ju hela programmet och är enda anledningen till att jag inte tittar faktiskt! haha, tänk så olika vi är, tur är väl det 😉

    kram kram

  18. Trevlig helg. Hoppas att du också kryar på dig snart.

Kommentera

