Myslördag

Egentligen skulle jag bara vilja skrota runt idag. Baka en äppelpaj av äpplen jag kan plocka själv, kika runt på Internet, kanske laga någon god mat? Det vore underbart, men jag har alldeles för mycket att stå i. Huset behöver städas saneras och pluggandet är det tyvärr ingen annan som gör åt mig. Lördag eller måndag, för mig är det ingen skillnad. Attans. 🙂  Jag får trösta mitt trötta humör med en brasa, och gott kaffe. Det hjälper alltid! Sen funderar jag mycket över det faktum att det här är sista hösten som vi kommer elda i vår kamin och plocka äpplen från vårt eget äppelträd. Men mer om det en annan gång…

Trevlig helg på er!

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Myslördag

  1. gella skriver:

    Nu blev jag nyfiken! Flytt på g? Nåja, det visar väl sig så småningom. 🙂 Trevlig helg vad du än gör av den!

  2. Mia skriver:

    Åh i denna tid vill jag mer än gärna också ha en kamin! Nyfiken i en strut jag med så klart:) Kram på dig denna lördag!

  3. Camilla skriver:

    Det är så härligt med kamin. Vi har också kört igång vår. Tror minsann det blir lite eldat ikväll igen 😀 Myyys!!

    Ja.. jobb eller skola. Jag hade också velat skrota omrking och baka ngt gott idag och bara mysa. Men men.. vi båda har ju haft annat och stå i. Vi får helt enkelt baka en annan dag 😀
    Synd att vi inte bor nära så kunde bjuda varandra på vårt fikat 😀
    På tisdag.. då väntas en ledig dag och kanske ngt gott att baka 😛

    Ha en härlig helg!!
    Kram

  4. Maja/Cactusvit skriver:

    Vad glad jag blev av din kommentar inne hos mig Camilla! Som tur är så är de flesta fläckar alldeles ofarliga, men man vet ju som sagt inte vad som händer om de får några år på sig att växa. Men toppen att du tog dig tid och kikade upp din fläck! … och angående att hålla sig i skuggan, tänk vilka snygga 50-åringar vi kommer att vara. Helt fria från solrynkor! =)

    Och angående den lilla hemligheten, den ska jag så klart dela med mig utav när tiden känns rätt! =)

    Hoppas det är på grund av något bra som ni tagit beslutet att inte bo kvar för. Önskar dig en skön lördagskväll. Kram från mig! /Maja

  5. Perlan skriver:

    Önskar jag med kunde elda i vår kamin.. men det saknas liksom ved 🙂 Kanske att jag kan smyga över till grannen och sno några pinnar, bara hunden Vera inte märker mig 😉
    Vill med baka äppelpaj förresten.. men min skallebank säger att jag kan lugna mig lite med det 🙂
    kram

  6. Mrs. b skriver:

    Klart man blir nyfiken!

    Hoppas det har gått bra med allt som behövde fixas idag!

  7. Proforma - Irene skriver:

    Vad gott det låter med äppelpaj, jag blev riktigt sugen trots att jag faktiskt ätit blåbärspaj idag!
    Imorgon ska jag försöka skrota runt även om städning står på schemat. Och jag kan inte annat säga att jag också blir lite nyfiken!

  8. camilla skriver:

    Åh det är samma för oss, från hus till lägenhet! Så det blir inte riktigt samma mysfaktor med värme från elementen som en öppen brasa.. Ha en skön söndag!

  9. Ser underbart ut! Varför skulle det vara sista hösten i huset? *nyfiken* Hoppas det inte är något allvarligt iaf…

    Puss!

  10. camilla skriver:

    Jaaha! Det har jag aldrig förstått fast jag tittat in här ett tag 🙂 Hoppas er försäljning gått bra! Vi ska ut nu 1 oktober så det är snabba ryck!
    Ja det känns obehagligt att någon rotat runt bland ens personliga saker.. usch! Tack för omtanken! Kram

  11. Pernilla skriver:

    Men oj, ska ni flytta från huset? Hoppas allt är ok! Kram P.

  12. Brasa och kaffe låter mysigt – plugga lite mindre mysigt. Men förhoppningsvis lär du dig något spännande.

  13. Linas inredning skriver:

    Mysigt med öppen spis vid den här årstiden! Blev nyfiken på vad som är på gång 😉

  14. Sofie skriver:

    Mysigt med brasa! Det är skönt att ha små guldkorn i tillvaron som lättar upp när det är fullt upp i övrigt 🙂 Jag blir också nyfiken om vad som är på gång! Låter som att ni går i flyttningstankar.

    Ha en härlig dag!
    Kram, Sofie

  15. Åh vad nyfiken jag blir! Det ser riktigt mysigt ut med brasan, ser fram emot till den dag vi skaffar hus för då är kamin ett måste.

Kommentera

