Köksbord för många

Så här ser vårt nuvarande köksbord ut, ett litet ett från Mio som vi köpte billigt strax innan Lea föddes. Nu har det gjort sitt, det är missfärgat och fullt av små hack. I nästa hus kommer vi behöva ett mycket större bord eftersom vi har förmånen att bo på gångavstånd (vid behov faktiskt även krypavstånd) till Leas kusiner. Många middagar kommer vi vara fyra vuxna och fyra barn vid matbordet, vi behöver helt klart ett bord som rymmer många! Min hosthostrettiondehosthost födelsedag närmar sig och då har jag önskat mig ett  240 centimeters Superellipsbord.

 

CH24 stol, Y-stolen

Jag har funderat en del över stolar till bordet. Jag har ingen större lust att köpa åtta (minst) nya stolar när jag har fyra som fungerar. Länge funderade jag på att blanda dem jag redan har med svarta Tolixstolar men visste inte riktigt om det skulla passa, tills jag fick se bloggerskans Helt enkelt snygga köksbilder. Det funkar ju hur bra som helst med den blandningen! Så jag satsar på fyra nya Tolixstolar så får drömmen om Y-stolarna vänta tills jag jag vinner på hästar. 🙂

Foto: RUM21.

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Köksbord för många

  1. Camilla skriver:

    Det är så snyggt att blanda. Kommer bli kanoners!!
    Y-stolarna är ju annars galet fina. Vita sådana hade jag inte slått igen dörren för. Men de lär jag nog för alltid få drömma om 😉 *hoppas ngn gång på de där trisslotterna*

  2. Stämningsfullt skriver:

    Jag håller med! Det kommer att bli SÅ snyggt!
    Gud vad roligt och spännande med nya husbygget och allt! Jag drömmer också om att bygga nytt en dag….
    Hoppas ni får en fin kväll!
    Kram Vanja.

  3. Nanna skriver:

    Det kommer bli tottalli löööövely!!!! 😀

  4. Du ska vara glad att du fyller 30 bara. En annan passerade sin 29+1 dag för lite mer än två år sedan. Så nu är jag en stolt 29+3:a hahahahaha Att acceptera att jag är över 30 kommer ALDRIG att hända hahahaha

    Tror det kommer bli kanon med tolixstolarna!

    Puss!

  5. smyckestokig skriver:

    säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda. ( ber om ursäkt om du ej vill ha reklam radera bara detta då )

    http://smyckestokig.blogg.se/

Kommentera

