Mario Vargas Llosa – who?

Jag måste erkänna att jag aldrig hört talas om året nobelpristagare i litteratur. Det är inte första året det händer heller, ska tilläggas. Ska bli roligt att läsa något av honom, någon som kan tipsa om vilken av hans böcker man ska börja med? Men fram tills jag har tid att läsa ”riktiga” böcker kommer jag läsa Håkans nya bok. Fina fina Håkan.

Och så måste jag bara berätta att min hortensia inte ens överlevde ett dygn här hemma. Okej att jag visste att den var svår, men inte ens 24 timmar? Sista gången jag la mina pengar på en sån otacksam växt, banne mig. 🙂

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Mario Vargas Llosa – who?

  1. Maja/Cactusvit skriver:

    Har aldrig läst något av Mario Vargas Lloas så tyvärr har jag ingen bok att tipsa om. Angående blomman så måste det helt enkelt ha varit ett riktigt dåligt måndagsexemplar du fått! =) Kram från mig! /Maja

  2. camilla skriver:

    Åh Håkan!! Då är det till och med så jag kan tänka mig att öppna en bok!
    Hmm.. min hortensia levde en vecka vilket jag tyckte var illa. Fina är dem, så länge de varar 😛

  3. Linruz skriver:

    Nej de där pristagarna har man sällan hört talas om förut.
    Kul med en bok av Håkan….verkar vara riktigt inne att kändisar skriver böcker nu.
    Kram och ha en fin fredag
    Lina

  4. Perlan skriver:

    Åh nej. Dog den så fort. Måste ju varit något fel på den från början. SÅ fort kan man ju bara inte ta död på den.. Eller jo, jag skulle nog med kunnat det förresten 😉
    kram!

  5. Här är en till som aldrig hört talas om honom. Du får säga till när du får tips om vilken bok man ska läsa…

    24 timmar bara. Då är du sämre än jag… hahaha Den måste ju varit döende när du köpte den. För det låter otroligt!

    Puss!

  6. Nanna skriver:

    Min hortensia har jag haft sen i juni och den står fortfarande och är superfin på balkongen! När den inte har vatten så skrumpnar bladen ihop fort men så fort man vattnat den så vecklar de ut sig igen. Även när den börjar så kallat vissna så går färgen över till grön och är fortfarande helt underbart vacker.

  7. Frida skriver:

    Underbara Håkan 🙂 Fick nya skivan hem i brevlådan idag 😀
    Hoppas du har haft en fin dag!

Kommentera

