Mätt på blommorna

För några veckor sedan planterade jag och Lea vit ljung i krukorna på trappen. Jag är inte så jättepysslig av mig just nu eftersom det mest är packa, slänga, flytta som gäller, men lite fint omkring mig måste jag ändå ha. Snart är det dags att köpa pumpa och göra en fin lykta. Jag älskar att höstpynta!

Det enda som fattas här är svampplockning som vi tyvärr inte hunnit med i år (jag har ”plockat” mina kantareller på Ica Maxi jag). Finns det kvar någon svamp ute i skogarna? Trattisar kanske? Det är ju så gott med svamp.

Hoppas ni får en trevlig vecka med fint höstväder – bästa årstiden är här!

Det här inlägget postades i Trädgård. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Mätt på blommorna

  1. Klart du måste ha lite trevligt mitt i röran! man mår ju lite bättre då… Man kan slänga ett öga på det fina o blunda med det andra mot röran!

    Puss!

  2. Mrs. b skriver:

    Vi planterade lite vit ljung här med igår. Och så köpte jag en betongpumpa 🙂
    Önskar dock att jag hann ”pynta” lite mer.

    Lycka till med packningen!

  3. Camilla skriver:

    Det är supermysigt att höstpynta 🙂 När är det dax att sätta ut pumpa på trappan?? Är lite sugen på det.. speciellt nu när man har en framsida som är värd att visa upp också 😀 Varje helg tänds det ljus utomhus nu på vår framsida.. hihi.. Och mysigt ser det ut 😀

    Vita ljung är så fint *me like*

  4. Nanna skriver:

    Det är underbart att höstpynta! Det får en att bli lite uppvärmd till julpyntet hihi!
    Underbar dikt du skrev med….

  5. Så fint med vit ljung. 🙂 Älskar också att pynta och fixa nu på hösten!

    Kram Lotta

  6. Anna skriver:

    Vi hittade massor med trattisar i skogarna runt Kvicksund! :]

  7. Ingrid skriver:

    I år känner jag att jag inte alls hunnit med som jag brukar, tiden rusar fram och alla sjuklingar tar upp all tiden. Annie mår inte så bra, jag vet inte om det är normalt…men det är oroande. Suck, får nästan ont i hjärtat!!

    ~Ingrid

  8. Sofie skriver:

    Vad fint med vit ljung… Hösten blir mycket mysigare med fina höstblommor! Vi har inte heller plockat någon svamp i år och det stör mig lite för det är så gott med stekta kantareller… Men det ska tydligen vara/varit ett gott svampår i år… Så det borde finnas mycket kvar! Vi håller med på att sortera, slänga, spara, ge bort, sälja och plocka, det tar aldrig slut… Vi flyttar till mindre och då gäller det verkligen att tänka både en och två gånger innan man bestämmer sig! Hoppas det går bra för er! Många kramar Sofie

Kommentera

