Köpa färdiginredd lägenhet?

Nu har du chansen att köpa en färdiginredd lägenhet, inredd av ingen mindre än TV4:as Lulu Carter. Om inte det är argument nog kanske priset kan övertala dig, 9 500 000:- för 116 kvm, på det en månadshyra på dryga 6000:-? I Sundbyberg. Låter det lockande? Jag tycker visserligen att idén är ganska rolig men att flytta in i ett färdiginrett hem är inget för mig, inte ens om jag hade haft pengarna!

Nu börjar äntligen förkylningen släppa hos oss alla tre så idag ska jag hitta på något mysigt med min lilla familj. Hoppas ni får en härlig söndag!

Foto: Skärmdumpar från Riksbyggen Lgh 61

Det här inlägget postades i Företag. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Köpa färdiginredd lägenhet?

  1. Camilla skriver:

    Både inredren och priset var ett argument till att inte ens känna minsta lyckorus.. Det känns som en dålig affär. Priset är ju helt galet.. undra hur mycket den skulle kostat egentligen, och vad den där inredaren tur ut av den summan..
    Galet är att vårt hus, som är i samma storlek (om man tar bort källaren), kostade inte ens en niondel av det priset 😀 Okej, inreda har vi fått göra själv.. och en jäkla massa renovering. Men än har vi kanske precis nuddat mijonpriset isf.. Sen har vi lite mer i bakfickan att vara stolta över dessutom 😀 Så nä, det där färdiga är inget för mej heller.

    Hoppas ni har en mysig söndag!
    Kram

  2. Maria skriver:

    Åh så många fina inlägg jag missat här hos dig! Inspirerande som alltid. Det där bloggtipset måste jag ta och spana in också…

    CSN står verkligen inte högt i kurs hos mig nu men jag hoppas att det löser sig.

    Ha en riktigt fin söndag!
    Kram Maria

  3. Snyggt att se på …men att flytta in, nej tack! Jag vill nog känna att det är jag och min familj som ska bo där! Och visst är det skönt att känna så när man ändå inte har ekonomin till att köpa den 😉
    Kramen.

  4. Alexandra skriver:

    Det blir nog inte så personlig känns det som.Men om man inte gillar möblerna kan man väl alltid sälja dem?!ja,det problemet lär inte uppstå då jag inte har råd med denna lägenhet.Men idén är kanske bra för dem som inte gillar att hålla på att inreda och har dålig fantasi men gott om pengar.

  5. Nej, usch. Skulle aldrig få för mig. Det är ju inte personligt alls utan bara så trist… vilket pris dessutom. Huvva.

    Hoppas ni får en mysig måndag!
    Kram från Lotta

  6. Isa skriver:

    Vad trist & opersonligt med färdiginrett… jag tar helldre ett ruckel som man får inreda själv 🙂

  7. Anna-Malin skriver:

    nja, inte riktigt min grej…
    det blir ju en smula opersonligt
    när man inte får välja själv.
    men de måste ju tro på idén!

    gillar dock kaminen. den var vi
    på väg att välja till vardagsrummet
    men kom aldrig till skott. (vid det här
    laget lär det nog aldrig bli någon kamin 😦

  8. Linda skriver:

    Nä men fy så tråkigt och opersonligt, även om lägenheten var fin så , nä, jag vill nog gärna sätta min egen prägel på mitt boende.
    Ha det gott!

  9. Elin skriver:

    Helt galet dyrt för en lägenhet i Sumpan!

    Läste ikapp att ni skulle flytta?! Och en rejäl bit också… Vad spännande. När går flyttlasset?

    Stor Kram

  10. Vilken rolig idé, men jag håller med dig. Jag vill inreda själv 🙂

  11. Lena Grön. skriver:

    Smidigt för nån som är nyskild…!! :-O

  12. Galet dyrt – och jag vill också inreda själv.

  13. Anna skriver:

    Näe, inget för mig. Vill inreda själv! Dessutom var priset på tok för högt för en lägenhet i Sumpan. 😛

    Du frågade för ett tag sedan hur jag fick Isadora att gå in på sitt rum och sätta sig på sängen när det var dags för en time-out. Jag har ingen aning! Haha. 😀 Nej, men jag tror att hon reagerar på mitt tonläge. Tror att min ton är rätt respektingivande och hon förstår att ”nu är det kört, jag kan inte vinna så lika bra att göra som morsan säger”. Robin har svårare att få henne att lyda, antagligen för att han låter mesigare. 😛

  14. Sofie skriver:

    Jag håller med, även om det är en trevlig idé och man hade pengarna så föredrar jag att inreda mitt eget hem, skulle kännas opersonligt annars! Men fint var det 🙂 Köket var riktigt snyggt.

    Ha en fin dag!
    Kram, Sofie

  15. nja….dyrt och inte min stil riktigt.

  16. Jens Plan skriver:

    Haha, lite som att bo på hotell? Jag kan tänka mig att detta passar bra för de som verkligen vill börja ”bo” direkt och inte äger några egna saker. Men målgruppen måste vara väldigt liten, eller får man hjälp att sälja sitt gamla bohag?

    Jag tänkte på en annan sak man borde få hjälp med när man funderar på att flytta in i ett område, det är att få en överblick över vad som finns i området. Det finns vad jag vet bara en sajt som gör detta, Värdekampen.se, men borde inte fler fokusera mer på detta? Det är ju nästan viktigast.

  17. Christine skriver:

    Det bästa med en ny lägenhet är ju att man får inreda den! Bra idé, men inget för mig. 🙂

  18. Anita skriver:

    Tråkigt, men golven är riktigt snygga slipad lackad betong vackert!

Kommentera

