Första advent

Hej på er! Vilken paus det blev. Vi har fullt upp och det händer så otroligt mycket just nu! Mer om det tar vi en annan gång, just nu vill jag bara önska er alla en trevlig första advent, jag hoppas ni fått i er en pepparkaka och att ni haft en mysig dag. Vi har ”firat” genom att åka 40 mil i snöstormen, usch det var verkligen ingen rolig resa. Otäckt när de informerar om alla bilolyckor och uppmanar folk att stanna hemma när man sitter i bilen. Hem kom vi hur som helst och eftersom jag inte har någon vidare adventskänsla meddelar jag härmed att jag sätter mig på perrongen med Sara vill fara. Jag tar med kaffe så kan vi sitta där och vänta på tåget tillsammans. Någon annan som låter jultåget passera i år?

 Hoppas ni får en fin vecka, kör försiktigt i ovädret!

Foto: marthastewart.com (med redigering av mig).

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Första advent

  1. Camilla skriver:

    Wihoo.. skönt att se några rader från dig 🙂 Alltid kul.

    Hur mycket man än älskar snö, som jag gör, så är det inget kul att åka i snöoväder. Kommer aldrig glömma den gången vi åkte hem från sälen och det snöade så mycket att man varken såg vägen eller någonting framför sig. Det enda man såg var två svaga röda lampor från bilen framför.

    Hoppas du kan få liiiiite julkänsla, men jag förstår att det inte är detsamma som andra år 🙂 Men liiiite är ju aldrig fel 🙂

    STOR KRAM!!

  2. Åh, vad kul att ”höra” från dig! Usch, det låter inget vidare att köra i den där snöstormen… skönt att allt gick bra iaf!

    Glad advent på dig!
    Kram från Lotta

  3. saravillfara skriver:

    Oooh, så trevligt sällskap jag fick! 🙂

  4. Mrs. b skriver:

    Jag känner mig alldeles julig i år, inte så att själva julkänslan infunnit sig ännu, men jag känner mig mottaglig för det mesta i julväg 🙂
    Men det brukar vara olika år för år, och oavsett vilket – julen kommer i år med!!!
    Vi flyttade ju till vårt nuvarande hus för 4 år sedan i slutet på november, och det året hann man inte tänka jul överhuvudtaget förrän det faktiskt var jul.

    Oavsett – hoppas ni fick en fin advent!

  5. ingela cronholm skriver:

    välkommen tillbaka från ditt uppehåll…..

  6. Mrs. b skriver:

    Ang. din kommentar hos mig.
    Du, det ska du absolut inte känna dig! Man hinner inte allt jämt, så är det bara – jag känner att det här är första året på länge jag inte har deadline på jobbet precis innan jul, och inte heller så mycket annat omkring mig. Så har det verkligen inte varit andra år.
    Så har man mycket så är det självfallet det nödvändigaste som får prioriteras och resten får falla bort, det ska man inte behöva ha dåligt samvete för!
    (Och pratar vi specifikt fotoalbum kan jag meddela att jag ännu inte har ett enda album med bilder på barnen, inte ens bebisalbum… och då är min äldsta snart 6 år… Men vilket år som helst 🙂
    Kram!

  7. Ursch 40 mil i snöstorm lät inte roligt, skönt att ni kom er fram utan problem!

Kommentera

