Mitt bästa julklappstips

Jag brukar ge bort såna här gåvor lite då och då, och varje jul skänker jag en viss summa till välgörande ändamål. Jag är långt ifrån någon Moder Teresa men jag tycker att det är en skyldighet att hjälpa andra, i den mån man kan. Och i ärlighetens namn, julhandeln slår nya rekord varje år. Vi kan hjälpa. Unicefs gåvoshop är mitt bästa julklappstips, klicka dig dit och spana in alla klappar som garanterat inte läggs undan på juldagen. Vad sägs om 100 doser mässlingsvaccin till farmor, eller ett näringspaket till svärmor?

Det här inlägget postades i Företag. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Mitt bästa julklappstips

  1. Anna skriver:

    Jag handlade där förra året och gör detsamma i år! Känner att mamma och pappa blir glada om de får ett kort på Isadora i julklapp och uppskattar om jag skänker pengar i deras namn istället för att handla något som ändå kommer stå och damma i ett hörn.

  2. Camilla skriver:

    Bra presenter!! Jag hjälper också gärna andra i nöd.

  3. Vilken fin tanke, jag ska också handla där. Vi har köpt en del från Rädda Barnens designshop men kan vara kul att bidra till något annat för omväxlings skull. 🙂

    Kram från Lotta

  4. Ylva skriver:

    jag hade tänkt ge vaccin förra året. det gjorde jag väl iofs också men jag glömde bort att ge bort det så det var väl min egen julklapp då… men jag antar och hoppas att det kom till nytta iallafall.

  5. Hej!

    Tack för din underbara bloggpost och för att du är med oss i kampen för varenda unge. Vi blir så glada!

    Ps. Passar på att tipsa om vårt lilla nätverk bloggare för varenda unge. Kravlöst med viktigt. Kika gärna in på sidan!

  6. På vår Udde skriver:

    Hej Camilla!
    Fint initiativ från dig! Jag skänker också en del till välgörenhet varje år och tänkte att jag skulle uppmuntra mina läsare att göra detsamma.

    Tidigare lottade jag ut en svartvit elefantkudde från Svenskt Tenn och fick 223 kommentarer med tävlande. Tänkte då att jag skulle göra samma sak igen, men kravet denna gång var att man skulle köpa en julgåva hos barnfonden för att få delta.

    Där fanns julgåvor från 50 kr och uppåt. Jag ställde inga krav på att man skulle redovisa vem man var, eller vad man köpt, bara ATT men gjort det. EN (1) person deltog i tävlingen!!! Är inte det lite märkligt? Vad ännu mer märkligt är, var att samma dag fick jag flera förfrågningar från läsare som undrade om jag hade fler kuddar att SÄLJA!!!

    Lustigt förresten att vi båda skypade för första gången i fredagskväll, och att vi satt uppe fast resten av våra familjer sov! Undrar förresten om vi kanske är från samma stad?

    Kram Helena

Kommentera

