Gott Nytt År!

 

Ännu ett ofrivilligt uppehåll från min del. Har blivit en hel del såna under 2010 vilket förmodligen går hand i hand med att det hänt en hel del på det privata planet. En hel del stress. Då pratar jag inte om att tömma diskmaskinen med lilltån när jag steker kättbullar med högertummen, samtidigt som jag med 39 graders feber plockar ner Lea från kökslampan, för den sortens stress klarar jag av. Det är värre med den tyngre psykiska stressen, den tär på mig och jag ger mig tusan på att det är den stressen som skrämmer livet ur mig varje morgon när jag ser den där trötta, rynkiga människan stirra på mig i spegeln varje morgon. 🙂

Två dagar före jul gick en älskad släkting till Niklas bort. Det är tungt. Strax efter jul krockade mina föräldrar när en bil fick sladd och slungades in i deras bil. Det är första gången i mitt liv jag hör talas om en krock där båda bilarna kör i över 80 km per timme där alla inblandade klarar sig utan större fysiska skador och jag tackar min mormor för änglavakten. Julen 2010 är ingenting jag vill uppleva igen.

På det stora hela har 2010 varit ett bra år. Lea är två och ett halft och jag har inte hört henne säga annat än ”NEJ” på flera månader. Ska vi gå ut och leka i snön? NEJ. Vill du rita? NEJ. Vill du ha lite glass? NEEEEJ! Släpp Ebbot! NÄHÄÄÄÄÄÄÄ! Jag antar att denna period också har sin tjusning men raseriutbrottens tid får gärna gå över snart. Helst igår.

Något nyårslöfte ger jag inte, det skulle kanske vara att jag måste pallra mig till frisören snart. Augusti 2009 var senaste gången jag tog mig dit. Så kanske borde jag bli bättre på att unna mig egentid? Ska skriva ett brev till den det berör och be att dygnets timmar blir fler. Men att sitta och tänka på småsaker jag inte hinner med känns tärande, i stället blickar jag fram mot ett fantastiskt 2011! Eget företag. Göteborg. Nytt hus (som dock blir väldigt försenat av denna förbaskade vinter), och en hel del annat nytt! Jag hoppas ni vill följa med den här trötta, rynkiga bloggerskan ett år till. Och TACK för att ni envist fortsätter följa mig trots den minst sagt sporadiska uppdateringen. Till er alla:

 GOTT NYTT ÅR! GOTT NYTT ÅR! GOTT NYTT ÅR!

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Gott Nytt År!

  1. Kära Camilla, vad trist att läsa om er jul. Jag hoppas verkligen ni får ett gott slut och ett fantastiskt år 2011!

    2011 kommer bli ditt år! Jag känner det på mig. 🙂
    Tack för allt! ♥

    GOTT NYTT ÅR!

    Stor kram från Lotta

  2. Anna skriver:

    Gott nytt år Camilla! Hoppas 2011 innebär färre ”NEJ mamma” och fler ”JA mamma”. ;]

  3. Jag tror att 2011 kommer bli helt perfekt år för er!♥

    Hoppas ni får en underbar nyårsafton!

    Puss!

  4. Linda skriver:

    Det är alltid lika kul att få följa dina inlägg även om du inte uppdaterar varje dag. (Det tycker jag inte man behöver heller.)
    Tråkiga saker händer i ens liv och man stannar upp för en stund och försöker förstå vad som hänt. Det måste man.
    Hoppas att Lea snart slutar hänga i lampan och att hon snart lär sig säga JA istället för NEJ! 😉
    Sköt om dig!
    Kram

  5. Mrs. b skriver:

    Det låter som att ni haft många tråkiga händelser!
    Må 2011 bli ett alldeles jättebra år för er! Kram!

  6. Camilla skriver:

    Usch.. julen lät inget kul alls. Men nu blickar vi framåt..
    Dock blev jag väldigt nyfiken på eget företag.. Kanske dags att skicka ett mail snart?? 😉

    Ha nu en underbar kväll, och GOTT NYTT ÅR till hela familjen.

    *största kramen*

  7. gella skriver:

    Lät som en tung tid… Hoppas verkligen att du får komma ifatt och andas snart! Följer dig vidare med bloglovin in i ett nytt år. Take care och unna dig lite klippning och annat niceigt!! 🙂 Och gott nytt 2011!

  8. sandralinnéa skriver:

    Självklart kommer jag följa dig även kommande år, både här på bloggen och med flyttlass åt Göteborgshållet till 🙂 Jag hoppas att det nya året blir bättre än slutet på det förra. Gott nytt år!

  9. Ett gott nytt 2011 med en massa roligheter runt knuten önskar jag dig och din familj!
    Kramen.

  10. Önskar dig ett underbart 2011!

    Stor kram/Anna

  11. Anna skriver:

    Hoppas ni får ett toppen firande och ha det så bra! Många kramar från Eskilstuna!

  12. tina skriver:

    Hej Camilla!

    Ingen jul man önskar….men hoppas ni går styrkta ur händelserna och att 2011 blir ett fint år!

    Ha det fint och Gott Nytt År!

    kram till dej!

  13. Pernilla skriver:

    Hoppas 2011 blir en nystart med mindre stress (och mindre NEJ) för dig och familjen! Kram Pernilla

  14. Linda skriver:

    Vilket tråkigt avslut på 2010 ni fick, men vad skönt att höra att allt gick bra med dina föräldrar och övriga inblandade i olyckan.
    2011 borde bara bli bättre, inte sant?!
    Kram Linda

  15. Kicki i Åre skriver:

    Oj, vilken tur att bilolyckan gick så pass bra! Läskigt !
    Låter spännande med eget företag och jag hoppas att det går smidigt med husbygget när det väl drar igång.
    Jag kommer hänga kvar och läsa, det behövs inte uppdateringar ständigt för att göra bloggen intressant tycker jag.
    Kan inte låta bli att småle när jag läser om Lea, vår yngsta var ungefär likadan, nu är han 10 år och fortfarande en kille som ”tar” mycket energi men även ger enormt med energi, så det väger över ! 🙂
    Ha en skön trettonhelg !
    Kram Kicki

Kommentera

