Nytt från Tine K


Julklappar från maken, keramik från Tine K.

Hej alla fina besökare! Nu har det varit så där fullt upp igen, och eftersom jag velat vara lite hemlig med att vi flyttade till Göteborg för flera månader sedan har det varit ganska svårt att hålla bloggen vid liv…  Anledningen till varför jag inte velat berätta att vi redan flyttat är helt enkelt för att vårt förra hus stått tomt ett tag. Nu har de nya ägarna tagit över huset och förutom några missöden med städfirman (är det inte irriterande att betala dyra pengar för ett dåligt utfört jobb?) har allt gått fint. Jag kommer från och med nu lösenordsskydda (de få) inlägg som visar bilder på vårt gamla hus av respekt för de nya ägarna, de kanske inte alls är intresserade av att visa sitt hem här på bloggen.

Vi bor nu tillfälligt i en lägenhet modell jätteliten. En etta på 40 kvadratmeter. Vissa dagar är jag rejält less, att bo två vuxna, en tvååring, fyra katter och en hund på så liten yta är allt annat än smidigt. Samtidigt är jag väldigt glad över att vi har tak över huvudet eftersom det inte är lätt att få lägenhet här men nu längtar jag efter nya huset så mycket att ni anar inte. All snö som ligger på tomten gör att bygget står still och vi beräknas kunna flytta in i oktober ungefär, då har vi bott här i nästan ett år. Håll en tumme för att vi står ut och för att bygget inte blir mer försenat.

Nu ska jag ta helg! Diskberget får knappt plats på den minimala diskbänken så det är bara att kavla upp ärmarna och sätta igång. Handdiska är ju så roligt! 🙂 Trevlig helg!

Det här inlägget postades i Köp, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Nytt från Tine K

  1. Spännande! Så mycket kul våren kommer bjuda på!
    Ursnygga svart-vita godingar…
    Kramen.

  2. OJ! 40 kvadrat. Men som dus äger så är det bara ett år. Jag hoppas att tiden går fort fram till oktober…

    Puss!

  3. Paula skriver:

    Ajaa, det förklarar din frånvaro 😉
    Ibland blir saker och ting inte riktigt som man tänkt sig
    men när vi väl flyttat in i nya huset kan ni säkerligen se tillbaka på denna tid med glädje.
    Väntar man på någonting gott… Ja du vet!

    Ha det bra (trots den trångbodda lösningen)!
    Kram, Paula, en återkommande besökare

  4. Maja/Cactusvit skriver:

    Så roligt att det dyker upp ett fredagsinlägg från dig! Förstår att det tar tid att acklimatisera en hel familj från att ha bott i ett stort hus till en mindre lägenhet. Antar att det blir en efterlängtad flytt i oktober! =)

    Du får köpa några roliga diskhandskar så blir handdiskandet kanske en smula trevligare! Ha en mysig fredag, kram från mig!

  5. Anna-Malin skriver:

    det där vet jag PRECIS hur det känns!
    vi bodde på liknande sätt i drygt ett år
    innan vi flyttade in i vårt hus.
    även om man väntar på något gott
    så är det tufft vissa dagar!

    trevlig helg!

  6. Mrs. b skriver:

    Spännande med det kommande husbygget!
    Japp, vi gjorde så vi med – bodde temporärt i möblerad ”lägenhet” innan huset var färdigbyggt, dock inte så länge utan runt 3-4 månader.
    Trevlig helg!

  7. Camilla skriver:

    Wihoo.. jag har saknat dej. Äntligen lite liv härifrån 😀 Men jag förstår dej, det kan inte vara lätt att trängas på de kvadraten. Hoppas vädret vänder nu, så bygget kommer igång 😀

    Och vilka fina julklappar. Supersuper fina!! Jag skulle vilja ha det randiga muggarna. De är så snygga.
    Min skål som du såg på en bild.. det är inte en TineK. Tror inte det finns så stora. Lustiga var att jag fick den i födelsedagspresent av D´s syster och hennes man precis INNAN TineK blev så hypermodernt. När jag fick min skål hade jag inte ens sett en sådan TineK. Jag tror min är gjort i marocko. Det finns en liten butik i Malmö som tar hem dessa skålar därifrån. Så man kan ju undra.. vem var först.. Tine eller Marocko 😉 Men hur som så älskar jag min skål!! 😀

    Och ja, huset står kvar. Jag somnade tre inatt. Då hade jag varit nere i soffan och försökt sova där också. Det lät faktiskt mindre där nere än där uppe (fastän man kom närmare alla brevlådor som stod och slog och annat som flög omkring). Men det var inte lätt. Jag känner mej rätt trött nu 😉

    Har inte ni klass 2 varning idag?? Tyckte jag hörde ngt om det igår. Hoppas det inte blir så illa.. Men hos er brukar det ju kunna storma rejält, och regna.. Men hur det än blir så hoppas jag ni får en riktigt härlig lördag!!

    Kram!!

    • Måste bara kommentera… jag har en likadan skål som Camilla på Hantverkaregatan. 😉 Den finns att köpa på http://www.enklating.se och är mycket riktigt handmålad från Marocko.

      Ser ut precis som Tine K nästan och betydligt billigare. 🙂
      Finns även i två andra färger.

      Kram från Lotta

      PS: Tänkte blogga om min skål idag.

  8. Åh, underbara Tine K. 🙂

    Ja, jag förstår då att du inte velat skriva så mycket om själva flytten osv. Tycker det är omtänksamt av dig att lägga alla bilder på gamla huset bakom lösenord. Väldigt omtänksamt. Det är inte alla som vill vara med på nätet och många tänker inte på det utan lägger ut bilder på allt och alla hejvilt. 😉

    Oj, jag beundrar dig som inte blir helt tokig av att bo så trångt. Jag hade klarat max 4 veckor.
    Hoppas allt går enligt planen då. 🙂

    Ha en mysig lördag!
    Kram från Lotta

  9. Oops det låter trångt. Men den som väntar på något gott… Hoppas bygget går som planerat, och ha en skön helg!

  10. Anna skriver:

    Huh, jag känner med er! 40 kvadrat är inte mycket att leva på när man har barn. Hoppas L inte river hela haket.. ;]
    Men vilka fina julklappar du fått från maken iaf!

  11. gella skriver:

    Spännande med nytt hus!! Ser fram emot att se inlägg om det! 🙂 Lycka till nu i lägenheten tills ni får flytta in i huset!

  12. Åh vad spännande med husbygge! Kan förstå att det känns jobbigt att bo litet under tiden. Hållet tummarna att tiden går fort 🙂

    Svar:
    Vad roligt och höra och tack så mycket för ditt bidrag!

  13. Välkomna till Göteborg! Det ska bli spännande att följa er resa mot det nya huset!

Kommentera

