4 månader på 40 kvadrat

Äntligen fredag! Trots att det vankas jobb och plugg tycker jag att fredagar är speciella. Det märktes även inne i stan, fullt med trevliga Göteborgare med fredagsfeeling. Jag tänkte ta mig till Granit med en kompis och hennes sambo som är här på besök men en fredagstrött Lea satte stopp för det. Fredagsmys i soffan framför Stewart Little är inte så tokigt det heller. 🙂

Nu har vi bott på 40 kvadrat i fyra månader. Tyck vad ni vill om en borstskämd västerlänning som jag men jag vill inte mer nu. Jag vill ha yta, till både mig, djuren och Lea. Är riktigt trött på det här och jag önskar att jag kunde se slutet men det är så långt borta att jag på något sätt tror att vi kommer bo så här för alltid. Som att vara gravid, man tror att det ska vara för evigt. Till och med Niklas börjar tappa tålamodet och då är det illa. Vi går mest bara runt och frågar oss själva hur vi tänkte när vi trodde att det skulle vara okej att bo så här, så länge…

Det hjälper att drömma sig bort i inredningstankar. Vitt, vitt, vitt, med inslag av svart, och musikgudarna på väggarna. Ett och annat väggord kommer säkert komma upp. I veckan lyckades jag övertala Niklas till högt snedtak i alla rum, jag tror det kan vara häftigt med 4,70 meters takhöjd i badrummet, och i Leas rum kommer vi bygga ett loft om några år (när hon är gammal nog att klättra på en brant stege utan att jag sätter kaffet i fel strupe). Jag längtar!

Trevlig helg alla mina läsare! Ska ni hitta på något speciellt? Kram till er!

Bilder: Sköna Hem

Det här inlägget postades i Övrigt. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till 4 månader på 40 kvadrat

  1. Jessica skriver:

    jag ska jobba! men jag letar inredning tills vi flyttar! vill skapa yta i lägenheten och få det luftigt! inte helt lätt men jag har faktiskt hittat en bokhylla på Ellos som jag tänker införskaffa lite senare 😀 Jag måste säga att trotts att vi bor rätt så stort börjar jag bli TRÖTT på att bo här, idag hann jag bara fika en timme inne i stan innan jag var tvungen att åka hem med tommy. SUCK, måtte det bli ljust på kvällarna snart!

  2. Dina planer låter ju helt underbara! Ser så fram emot att få följa ert husbygge. 🙂
    Ja, visst är det härligt med fredagar, det är verkligen lite speciellt.

    Förstår att det börjar gå er på nerverna. Hoppas bara inte att bygget blir försenat.

    Ha en mysig lördag, här skiner solen och vi ska ta en lång promenad vid havet om det inte blåser för mycket…

    STOR KRAM!

  3. Frida skriver:

    Själv har jag gjort fyra år på 56 kvadrat, både med och utan sällskap, och nu LÄNGTAR jag efter större. Men är man kräsen kommer det ju ut en lägenhet per decennium som känns intressant… 🙂

  4. Lotta skriver:

    Vet hur det känns! Vi körde 2 vuxna och 1 terrier på 9 kvadrat i 3 månader. DET är något jag ALDRIG gör om igen! 🙂

  5. Ingrid skriver:

    Kära nån, 40 kvm och Ni som är van vid så mycket större. Jag tror jag skulle krevera, våra 300 kvm kråkslott är underbart men inte när man ska städa. Längtar ni ihjäl Er nu till ert nya hem – inom kort är det ju verklighet!

    ~Ingrid

  6. Anna skriver:

    Huh, jag förstår hur jobbigt det måste varit. När jag flyttade till Eskilstuna bodde jag i ett studentrum på 25 kvadrat och höll på att krevera, trots att det bara var jag. 40 kvadrat är rätt litet för en hel familj plus djur. Men försök se ljuset i tunnelns slut – snart får ni ert hus och Lea kommer kunna gå i den där stegen innan du vet ordet av det! Tiden bara springer i väg..

  7. Dina tankar om hur ni vill ha det låter otroligt härliga tycker jag.. 🙂 Hihih.. ja bäst du gör stegen först när hon blivit lite äldre så du inte sätter kaffet i halsen 🙂
    Jag förstår att det blir jobbigt på 40kvm. Jag har 38 och min pojkvän ja bor här i stort sett jämt och shit.. saker.. damm… gaaaa.. det är för litet. Säger som dig.. ge mig space! 🙂
    Kram

  8. Kan förstå att det är jobbigt, skönt att det bara är tillfälligt.

  9. camilla skriver:

    Haha kan förstå känslan, ni kommer gå vilse i huset sen 😉
    Ser fram emot små sneakpeaks på drömbygget!!

    Grattis på namnsdagen Camilla!

  10. Camilla skriver:

    Jag tycker ni är så duktiga som klarar av att bo så trångt. Det måste vara sjukt jobbigt. Tur det inte är för evigt. Tänk om man hade kunnat trolla.. då hade ni haft ert hus klart NU *simsalabim* 🙂

    Håll ut.. snart har ni ett helt hus att röra er fritt i..
    Nu när du bor trångt så tänk på att det blir mindre att städa.. i huset blir det ju sååå myyyycket.. En fördel med att bo trångt!! *ynklig ”peppning”*

    Kram!!

  11. Anna W skriver:

    Spännande med nytt hus att se fram emot. Vill bara råda dig att tänka om när det gäller takhöjden. Det är VÄLDIGT mycket volym att värma upp dessa rejäla vintrar, det har vi bittert fått erfara denna vinter 😦

    • camillasnyahem skriver:

      Javisst är det dyrt, vårt förra hus slukade värme eftersom det var högt till tak. Denna gång har vi löst det genom att sätta in bergvärme som är ett betydligt billigare alternativ. Tack för varningen dock, blir alltid glad över era åsikter!

      Ha en bra dag!

Kommentera

