Pallat

Jag har varit ute och pallat en kvist magnolia. Jag tänker inte berätta varifrån den är pallad, men om jag plötsligt försvinner kan ni väl börja gräva efter mig i min svägerskas trädgård? Förslagsvis bredvid hennes magnoliaträd. 😉 Problemet är att den knappt var värd tjuveriet, den slår ju aldrig ut. Kan jag slänga den eller är den bara väldigt seg?

Har ni lika fint väder som här i Göteborg? Det är ju så härligt! Husbygget är i full gång nu och allt verkar gå bra så ni kommer få veta mer om det under våren och sommaren. Fortsatt trevlig helg önskar jag er!

Det här inlägget postades i Övrigt. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Pallat

  1. Camilla skriver:

    Hur längesen var det som du pallade denna kvist? Det beror ju på vilken sort det är också. De kvistarna jag hade inne har blommat över för längesen och är slängda och allt 😉 Men din kvist kanske är en senare sort?? 🙂 Hoppas den blommar, för de är otroligt vackra.

    Idag är det ju ett SUPERväder. Så himla härligt 🙂 Vi har varit ute i trädgården, fikat ute och nu grillas det. Men tyvärr får vi sitta inne och äta. Hade varit gött att sitta ute annars, om det nu varit bra mycket varmare 😉

    Ha en mysig kväll!!
    Kram

  2. Mrs. b skriver:

    Idag har det verkligen varit superhärligt väder! Trädgårdsarbete i t-shirt hela dan, inte illa!
    Låter kul att husbygget är igång, förstår att ni längtat!

  3. Linruz skriver:

    Här hade vi underbart väder i går med , dock lite blåsigt.
    Håller tummarna att även denna dag kommer att bjuda på en hel del sol.
    Kram Lina

  4. Idag är det helt underbart! Vi har hur varmt som helst… och strålande sol. Har varit ute i princip hela dagen. 🙂

    Hoppas du får en fin söndag!
    Kram från Lotta

  5. Anna skriver:

    Våren har kommit till Eskilstuna, hallelujah! 😀
    Även ert gamla ställe Kvicksund är fantastiskt just nu. :]

  6. Ingrid skriver:

    Jag har ingen aning om hur man gör med sådana fina kvistar, här i ödemarken finns bara snö och torra döda saker än så länge ;0)

    Ja det är härligt med Alfons, jag tackar för varje dag vi får med honom. Mitt hjärta önskar tiden kunde stå stilla…

    ~Ingrid

  7. Underbart väder! Magnoliablommor som är så härliga hoppas att den slår ut…
    Kramen.

  8. Bella skriver:

    Vilket underbart vårväder det varit i helgen, ljuvligt att få känna på riktigt vårvärme och sol, me like….

    Är dålig på magnolia, men hoppas så klart att din kvist snart slår ut!

    Kramar Bella

  9. sara skriver:

    Jag skulle vilja palla en kvist!

  10. Ett tips är att sätta kvisten i kokhett vatten, med nytt snitt. Det kanske du redan gjort…

Kommentera

