Ebbot ♥ 2004-2011

Det har tagit mig lång tid att orka skriva det här inlägget. Egentligen orkar jag inte alls, om jag ska vara ärlig. Livet har varit grymt senaste året, sorgerna har avlöst varandra och jag tror att vi gått igenom mer än vad någon kan klara av. Förutom att vi har förlorat tre älskade släktingar fick vi den värsta kallduschen någonsin för en månad sen. Det började en fredag. Vår katt Glitter fick avlivas eftersom hon fått akut njursvikt. Det gick så fort och vi var så ledsna men vi skulle inte ens få sörja färdigt innan nästa chock kom. På måndagen, alltså tre dagar senare, fick vi åka in akut med Ebbot. Jag tror att vi förstod med en gång att det inte skulle gå vägen men han kämpade och försökte i en vecka, men mot både en autoimmun sjukdom och borrelia kan inte ens en terrier vinna… Drygt en vecka efter vi avlivat Glitter gick vi med tunga steg in för att säga hej då till Ebbot och låta honom somna in i vår famn. Vi fick sju år med honom, världens finaste hund, och jag har inte fungerat sen den fruktansvärda dagen. Sorgen är så innerlig och tomheten har tagit över. Det är så mörkt. Och tungt. Och förbannat meningslöst.

Livet är grymt och jag är arg och så obeskrivligt sorgsen.

Jag. Saknar. Dig. Ebbot.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

37 kommentarer till Ebbot ♥ 2004-2011

  1. Ingrid skriver:

    Men älskade Du/Ni, mitt hjärta gråter. Mina tankar med värme finns hos er. Jag kan nog inte betona att man aldrig kan förbereda sig för den sorg och smärta man kan känna när man förlorar någon – oavsett om denne har två eller fyra ben. Förnuftet säger kanske en sak men hjärtat en helt annan sak. Kramar om…

    ~Ingrid

  2. Maria skriver:

    Den som säger att det bara är en hund har aldrig haft en själv!

  3. tina skriver:

    Åh vad mycket sorg ni får gå igenom…..känner med er och skickar varma styrkekramar!!!

    tina

  4. Anno skriver:

    Å nej 😦 Kram!

  5. Mrs. b skriver:

    Åh så ledsamt att höra.
    Många många styrkekramar till er!

  6. mariaemb. skriver:

    Skickar många varma styrkekramar! Fy vad orättvist livet är ibland.

  7. Hem och Lycka skriver:

    Mina varmaste kramar, beklagar verkligen sorgen!

  8. Anna skriver:

    Det finns inga ord som kan få dig att må bättre så jag säger bara KRAM! ❤

  9. Camilla skriver:

    Det gör ont i hjärtat även i mej. Jag vet hur det känns att förlora ngt som man haft så nära sej så himla länge. Sorgen är enorm och man kan liksom inte få ut all sorg heller. Än idag tänker jag på vår saknade katt, varenda dag sedan vi fick ta det tyngsta beslut vi någonsin tagit. Än idag kommer det tårar. Vill du så vet du att du får ventilera dej i ord till mej.
    Du ska veta att jag tänker på er mycket nu och hoppas den värsta smärtan snart är förbi. Man kanske inte kan tro det när man är mitt uppe i det, men det blir bättre. Inte helt bra, men bättre.

    Skickar den största kramen du kan ta emot nu.
    Kram

  10. Nä fy! Jag vet hur det känns att förlora en livskamrat. Inget man unnar sin värsta fiende. Hua!

    Skickar en massa styrkekramar och pussar!

  11. Mia mittvitahus skriver:

    Men åh vad sorligt, för allt vad det är värt så skickar jag en liten cyber kram till er ❤

  12. Bodil skriver:

    Usch, vilken vidrig tid ni har haft. Så hemskt att förlora så många älskade under så kort tid. Jag hoppas att ni nu har nått den absoluta botten och att det nu vänder uppåt för er nu. Massor av styrkekramar till dig och dina nära och kära.

  13. Kattis skriver:

    En sån fruktansvärd tid ni haft (och har fortfarande). Det tog jättelång tid innan jag kunde fungera normalt efter att vi fått t bort vår älskade schäfer. Det var så tungt, en sån förlamande sorg som kramade hjärtat och snörde ihop halsen och formade en stor klump i magen på mig. Förstår hur ni känner… Många många kramar till er

  14. Åhh vad sorgligt! Det är hemskt att förlora ett djur, sin vän och familjemedlem. Man önskar helst att de skulle leva lika länge som en själv.

    Många styrkekramar till dig

  15. Pernilla skriver:

    Har tänkt så mycket på dig sedan du berättade. Fina Ebbot. Ni fick fatta det svåraste beslutet man som djurägare behöver göra. Och det är så tungt så tungt. Det finns inget man kan säga som gör det bättre. Mer än kanske klyschan att tiden läker alla sår. Fast samtidigt är läker fel ord – ärren finns alltid kvar. Men med tiden blir det lättare att tänka på de ljusa minnena och med det blir sorgen, som ändock alltid finns kvar, en aning lättare att bära.

    Stor kram!

  16. Helena skriver:

    Det är alltid fruktansvärt att förlora en vän, oavsett om det är en två- eller fyrbent vän. Jag har följt din blogg i flera år, och det känns som om jag också har lärt känna Ebbot, lite grand. Livet är grymt i bland, men hang tight, det ordnar sig till slut.

  17. Kicki i Åre skriver:

    Fy så mycket tråkigt ni gått igenom ! Förstår att ni saknar fina Ebbot !
    Stor varm kram
    Kicki

  18. Linda skriver:

    Åh men herregud vad ni har fått gå igenom en massa elände. Jag beklagar verkligen. Jag saknar faktiskt dina blogginlägg. Så nu vänder vi blad och blickar framåt! Styrkekramar

  19. Liza skriver:

    Vet inte vad jag ska säga – ord känns meningslösa!
    Så jag skickar en KRAAAAAAAAAAAAAM!
    Liza

  20. Linda skriver:

    Det gör mig fruktansvärt ont att höra om all sorg ni går igenom. För många låter det kanske både konstigt och hemskt, men man kan faktiskt sörja ett djur mer än en människa.
    Finns inget jag kan säga som tröstar mer än att ni har många fina minnen att plocka fram och bära med er i hjärtat. Stor kram

  21. s. skriver:

    Åh, jag blir så ledsen när jag läser att ni förlorat både Glitter och Ebbot. Den som inte haft djur kan omöjligt förstå den tomheten som uppstår… Jag känner med er, kram!

  22. Tankar till dig.
    Finner inga ord.
    Kram, Paula

  23. Lina skriver:

    Förstår att inga ord kan fylla tomheten i era hjärtan.
    Vill bara skicka en stor kram och säga att jag tänker på er
    Kram Lina

  24. Ingrid skriver:

    (Kramar om) Att få uppleva livet med en gamma hund är ett privilegium. Jag tänker på det varje dag.

    Förstår din sorg och din saknad fullt ut. När min Bamse dog var det nästintill landssorg. Jag trodde aldrig jag att mitt liv skulle bli det samma igen. Det blev det inte hellre, än i dag 10 år efter hans död kan mina ögon tårfylllas bara vid tanken på honom. Kanske en dag ber jag om lov att få leva med en Golden igen. Tills dess får jag njuta av de som nu förgyller min vardag.

    ~Ingrid

  25. camilla skriver:

    Heej Camilla! Tack snälla. =) Det var längesedan jag klickade mig in här med, och det var ju inte riktigt lika roliga besked. Fy så tungt! Känner med er! Hoppas det vänder..

    Många kramar

  26. Mika skriver:

    Vad duktig du är osm orkar skriva om det! Förtsätt kämpa, och de kanske är lte som dom säger att tiden läker alla sår. Styrke kramar! /Mika

  27. Anette Legendi skriver:

    Hejsan!!

    Vill först verkligen beklaga eran sorg, vet precis vilket helvete ni går igenom.
    Den tionde oktober var vi tvungna att låta våran fina Molly (westietik) somna in efter en kort tids sjukdom, kronisk njursvikt, även här gick allt så fort och hela familjen fick en stor chock. Den absolut värsta dagen i våra liv. Har aldrig gråtit så mycket sammanlagt i hela mitt som den veckan, men efter all sorg, så har vi nu en ny liten westietik här hemma, Smilla. Hon sprider mycket glädje och nu känns livet hoppfullt igen, och självklart har älskade Molly en STOR plats i våra hjärtan.

    Hoppas verkligen allt ordnar sig för er.

    Stor kram/Anette

  28. millandante skriver:

    Det var längesedan jag var in här hos dig… och nu tittar jag in när livet är som grymmast och allt är mörkt… jag skickar en bloggkram och kraft, det skulle vem som helst behöva efter det du och din familj gått igenom. Kram.

  29. Sofies Stiltje skriver:

    Jag beklagar sorgerna och lider med dig. Jag trodde själv jag skulle förlora den äldre hunden för ett par månader sedan då hon blev akut sjuk. Fastän hon klarade sig, mådde jag dåligt länge efteråt och grät okontrollerat. Bara tanken att vi kunde ha mist henne var outhärdlig på alla sätt och vis. Så jag skänker mina djupaste varmaste tankar till er och hoppas Ebbot har det bra i hundhimlen, får busa med andra änglahundar och vakar över ett från ett fint litet moln.

    Kram på dig!

  30. Åh vad tråkigt att höra :/
    Beklagar verkligen sorgen!

  31. saravillfara skriver:

    Ser att det gått en tid sedan du skrev det här inlägget. Det är inte rättvist det här med sorger och hur olika vi drabbas. Men vi rår inte över allt, och jag kan bara hoppas att det här året är snällare mot er.
    När vi förlorade vår golden retriever så gjorde det så ont, så ont. Nu har det gått flera år sedan det hände, och än idag kan det bli tårögt när jag tänker på honom. Han kommer alltid att ha en speciell plats i våra hjärtan. Men vår nya hund skänker oss många leenden och mycket kärlek.
    Jag känner med er, styrkekramar från mig.

  32. Hej kikade in här hos dig och jag förstår din sorg. Beklagar verkligen, så hemskt och fruktansvärt, kramar

  33. camilla skriver:

    Tack detsamma Camilla, värt att fira med något extra gott! 😉
    Jasså så trist! Hoppas hoppas på att det stämmer nu då! Och så hoppas jag lite extra på att du kommer tillbaka i bloggvärlden då. Är så nyfiken!

    Stor kram

  34. Jennifer skriver:

    Fiin blogg 🙂 lust att följa varandra med bloglovin och blogkeen? Kram

  35. Linda skriver:

    Camilla, tänker ofta på dig och undrar hur du har det. Hoppas att du börjar blogga snart igen! Kram

  36. tina skriver:

    Tack Camilla för din fina kommentar hos mig. Ja fy vad hemskt att förlora en vän så, vi är så ledsna här men man ska gå igenom det och så småningom så blir det såklart lättare. Förstår hur jobbigt ni hade det när ni fick gå igenom er jobbiga tid …..fy för att förlora båda så nära 😦
    Hoppas allt är bra med dig, är lite dålig på att uppdatera min sida det är mycket som har hänt senaste tiden. Men….livet går vidare och det blir bättre!
    Stor varm kram till dig!
    tina

  37. Sinta skriver:

    Stor styrkekram!

Kommentera

