Första dagen på sommarlovet

Dotterns första dag på sommarlovet och regnet bara öser ner. Trotsade skyfallet och åkte till affären för att köpa ingredienser till en riktig bakdag. Hallongrottor och matmuffins med fetaost, soltorkade tomater och pumpakärnor fick det bli.

Dottern bakade en egen kaka också. Kan inte avslöja familjereceptet men fetaost, en burk kanel, ett paket socker, en burk salt, kolasås och pumpakärnor är några av ingredienserna. Någon som vill smaka? 😉

Resten av dagen har vi bara lekt, spelat memory (hur bra minne kan en snart fyraårig tjej ha egentligen?), och bara varit. Hur mysigt det än må vara att strosa runt inne en dag som denna är solen välkommen tillbaka. Vilken dag som helst. Snälla.

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Första dagen på sommarlovet

  1. Ingrid skriver:

    Så underbart att du är tillbaka :0)

    ~Ingrid

  2. Camilla skriver:

    Herre du milde.. är hon snart FYRA ÅR??!! Ja, tiden går 🙂
    Men alltså.. nu måste jag backa bandet lite till.. Baka.. Har du börjat baka?? Det se ju riktigt bra och gott ut 😀 För om jag inte missminner så har du en del bakprojekt som inte gått riktigt åt det hållet du velat.. Eller, jag är kanske fel ute?? 🙂
    I vilket fall som så verkar det påverka dottern din, alltså dina nu härliga bakverk.. Kanske inte lika lyckade projekt just nu. Men forsätter hon på det viset så kommer hon snart sitta på ett alldeles eget recept som bara är bäst.

    Ja, den där solen.. när ska den komma?? Iofs. hörde jag precis på teven att barnen får gå på roliga museer nu när regnet öser, så lite gott har det nog med sej 😀

    Kram

    • camillasnyahem skriver:

      Hahaha, du minns helt rätt. 🙂 Jag kanske lät världsvan i inlägget men det är första gången jag bakar både matmuffins och hallongrottor. Jag är USEL på att baka men ger liksom aldrig upp. 🙂

      Kram

  3. Kicki i Åre skriver:

    Vad glad jag blir när jag ser att du är tillbaka! Härligt att få flytta in förstår jag! 🙂
    Ska bli kul att se mer av ert hus som säkert är jättefint!
    Kram

  4. sandralinneas skriver:

    Åh, de där hallongrottorna får mig att bli sugen på syltkakorna min mormor alltid brukade baka till jul…

    Vad roligt att du lämnade några tankar om En dag i min blogg! Jag brukar inte vilja läsa böcker som haussas, men just den verkade ändå värd att undersöka själv. Om man bortser från slutet, som verkligen var hollywoodigt som du sa, var den ändå värd att läsas.. tror jag. Den kräver en del funderande än innan jag fattar ett slutgiltigt beslut.

    Jag önskar att jag läste litteraturvetenskap, men jag gör bara ett gästspel i form av en sommarkurs i ”moderna kriminalromaner”. Till vardags läser jag till lärare och funderar på om det verkligen är rätt med tanke på hur kaosig skolvärlden är just nu. Kanske slår jag mig in på mer litteraturvetenskap i framtiden och startar ett eget förlag med böcker utan Hollywoodslut istället 😉

Kommentera

