Födelsedagstårtor

Ni som följer mig på Instagram fick läsa om den fotbollstårta jag och maken bakade till dotterns 4-årskalas. Hon hade länge önskat sig en fotbollstårta, och hur svårt kan det vara att slänga ihop, tänkte vi i vår enfald. Det var lite pill men med viss fantasi kunde vi själva klart och tydligt se att det var en fotbollstårta, och dottern blev så glad att vi fick varsin kram och ett stort TACK, och det var huvudsaken. 🙂 Året innan beställde vi en Pippitårta till vår unge som är smått besatt av både Pippi och Emil. Är full av beundran inför människor som kan skapa något sådant. Vilka detaljer!

Lite ihopsjunken efter att ha fraktats 40 mil, men god.

Nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe. Minnesdagen för offren i Norge står på i bakgrunden och det enda jag kan tänka på är alla de människor som förlorade sitt barn. Och dotterns fina kommentar när hon hörde ordet bomb från TV:n: ”Bomb? Det får man bara göra på studsmattan eller i vattnet.” Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Födelsedagstårtor

  1. Camilla skriver:

    Vad gulligt att hon blev så glad, och visst ser man att det är en fotboll 😀
    Pippitårtan var ju inte dålig.. förstår inte hur folk kommer på hur dom ska lösa alla detaljer. Det är imponerade.
    Men fyra år.. hur snabbt går tiden?? Om vi skulle ta det i mina beräkningar hade jag sagt att hon skulle bli två.. är man back i tiden eller 😉

    Och ja.. Bomb, det får man bara göra på studsmattan eller vattnet!

    Kram

  2. Susanne skriver:

    Oj, vilka konstverk! 🙂

Kommentera

