Matblogg

Vilket matigt inlägg det här blir. Det beror förmodligen på att jag nästan bara tar fram kameran när jag lyckats med något i köket, jag blir liksom så stolt. 🙂 Idag blev det hemlagad pizza till familjen efter att ha spenderat större delen av dagen på Plikta (en stor lekpark i Slottsskogen).

I fredags bjöd vi på plockmat. Hummus, marinerad svamp, kex och ostar, friterade räkor med currysås, tabouleh, filodegsknyten, såser, foccacia och lite annat. Blev en riktigt mysig kväll!

Imorgon börjar sista semesterveckan, sen är det jobb, förskola och vardag som väntar. Det är bra, det med. Hoppas ni får en trevlig kväll!

Det här inlägget postades i Mat & recept. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Matblogg

  1. Sofia skriver:

    Mmm, såg lyxigt och gott ut det där!

    Haha, 24 timmar kan vara någon form av rekord. Jag kan ju erkänna att jag inför visningen och fotograferingen av gamla lägenheten tog död på två myrtenträd. Båda inom loppet av en vecka. Så kan jag få dem att leva så kan du! 🙂

    Jag har bara hängt upp lampan med en vit spik, funkar det också!

  2. gella skriver:

    Har (tar) inte så mkt tid åt att läsa bloggar men har just läst ikapp på din blogg efter att ha haft fullt upp med annat ett tag… Fanns mkt inspirerande att både se och läsa! Gillar också ditt sätt att skriva. Så om du fortsätter blogga så kikar jag gärna in här lite nu och då. 🙂

  3. Mums va underbart gott de såg ut!

Kommentera

