Pysslig

Pausar med en kopp kaffe och passar på att skriva ett par rader om mitt inte så nya men snygga och praktiska kakfat i zink som jag använder som frukt- och grönsaksfat. Kommer från Granit, tips tips!

Det är full rulle på Sigge men han har visst tagit en tillfällig paus han med.  Vad skoj att ni vill läsa lite mer om honom, jag gillar själv att läsa om djur på bloggarna jag följer och hoppas och tror att det kan finnas ett visst intresse kring att läsa om bus allt annat som följer med en valp. 🙂

Helgens skörd! Mest trattisar men en del gula hittades av maken och dottern också. Jag måste säga att jag blivit lite pysslig, eller huslig kanske man vill kalla det, även om det uttrycket låter förlegat. Jag bakar kakor och lagar mat med glädje, jag lagar och fixar saker och pyntar och målar. Vet inte vart detta kommer ifrån men är glad så länge det varar, och även om jag inte kommer i närheten av Underbara Claras kaliber tror jag att jag förändrat mitt sätt att se på mitt eget ansvar i den rådande köphetsen. Jag försöker nog mer ta vara på än som innan, hitta fint och köpa nytt, och när jag köper nytt tänker jag långsiktigt. Att shoppa är dock fortfarande lika roligt. 🙂

Är det mer svamp än vanligt i år? Jag som ALDRIG (trots alla hundpromenader i skogen) hittar svamp har hittat riktigt mycket i år!

Nej, nu kallar plikten. Ha en fin eftermiddag!

Det här inlägget postades i Köp, Mat & recept. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Pysslig

  1. Sofia skriver:

    Hade tänkt fråga vart du hade hittat kakfatet, men det behövde jag ju inte! 🙂
    Har funderat på att skaffa ett, så enkelt som möjligt (det där är med andra ord perfekt!) att ha antingen inne eller kanske ute i trädgården. Måste nog åka till närmaste Granit-butik snart!

  2. Camilla skriver:

    Åhh..gott med svamp. Älskar kantareller 😛
    Det där våningsfatet är riktogt snyggt. Önskar jag hade plats för ett själv.

    Sedan jag börjat gå på loppisar o nu när jag målat om så mycket möbler så är jag inte alls så sugen på att gå i inredningsbutiker. Det känns inte lika kul när allt står mii framför näsa, utan ngn jakt eller kreativitet 🙂
    Så pyasel det är bra..och roligt 🙂

  3. Alltid gott med svamp, speciellt när man plockar de själv. Jag tycker nog att de har varit mycket i år. Kanske pga allt regn =) Ha det fint.

Kommentera

