Kökshandduk och lite juligt

I helgen när vi var på julmarknad var jag inne i en affär som sålde by nords kökshanddukar. Den här med rådjuret fick följa med mig hem och jag kan tänka mig att några fler kommer köpas, kökshanddukar är något som slits här hemma.

Och så har jag faktiskt börjat plocka fram lite julpynt, för på lördag är det ju faktiskt 1:a december och det är dags att öppna första paketet i klappkalendern! Bonaden har en släkting till maken gjort, jag tror att den hängt med ett tag, och det är såna här saker som är jul för mig. Gamla bonader som någon har lagt ner mycket tid på. Fint.

Sen gjorde jag ett pyssel igår med dottern som blev väldigt effektfullt. Enkelt, men fint. My kind of julpynt. 🙂

Och så det bästa pyntet av allt. Ekologiska clementiner. Nu är jag redo för snö, minusgrader, jul, advent och pynt. Hej december! Ja, snart i alla fall. 🙂

Det här inlägget postades i Högtider, Köp. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Kökshandduk och lite juligt

  1. Tina skriver:

    Vill oxå ha en sån handduk, är bara så fin. Effektfullt med alla röda kulor i lyktan, lyser upp. Minns när killarna var små o man skulle få ihop 48 små klappar, då slet jag nästan mitt hår ibland, men gud va jag saknar den mysiga tiden. Kramisar Tina

  2. Eller rama in till en fin tavla. Älskar deras fina motiv!

  3. Florentine skriver:

    Hej! Var köpte du rådjurshandduk?

Kommentera

