Juligt på griffel

snow

Jag älskar griffelväggen vi målade i hallen! Att kunna lämna viktiga meddelanden till maken, eller bara lämna små söta meningar som värmer. Eller rita. Den är toppen! Går du och funderar på att göra en tycker jag verkligen att du ska slå till, det var inte svårt och det kommer uppskattas av hela familjen.

kula1kula

De här julgranskulorna av griffelfärg är också väldigt mysiga, en fin gå-bort-present till decembers glöggkalas tycker jag.

Nu ska jag ta tag i hemmet som måste skuras innan adventspyntet får krypa upp ur gömmorna. Två julkartonger med julpynt fattas efter flytten och om vi inte hittar dem har vi inte mycket julpynt att tala om… 🙂 Hoppas ni får en trevlig helg (och kör försiktigt alla ni som kommer drabbas av snöstormen jag hörde om på radion)!

Det här inlägget postades i Högtider, Köp. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Juligt på griffel

  1. Sandra skriver:

    Första gången jag hittar hit, fin blogg du har! Älskar ditt kök!!

    Verkar som om snön verkligen tilltagit i vissa delar av landet, men inte här på västkusten, bara blåst och Svinkallt!

    Ha en fortsatt fin kväll
    Kram Sandra

  2. Snyggt, snyggt , snyggt!

Kommentera

