”Nytt” vardagsrumsbord

nyttbord1

Här är bordet som maken gjorde på en kvart i söndags. Såga det till mindre storlek, på med hjul och sen var det klart. Enkelt!

nyttbord2nyttbord5

Nu har vi fått ganska mycket snö, i alla fall ett par decimeter. Jag personligen tycker att det inte behöver komma så mycket mer heller, huvudsaken är att barnen kan åka pulka. Och så är det ju mysigt att det blir så pass mycket ljusare med snö på marken. Julstämningen är på topp här hemma, för första gången på flera år faktiskt. Så härligt!

nyttbord4nyttbord3siggejul

Min lilla tomtenisse hjälper ju så klart till med julen också, om man med hjälper menar att tugga sönder tomtar, julkulor, tomtemössor och annat som kommer i hans väg. 🙂 Min fina terrier.

Det här inlägget postades i Högtider, Hemma hos. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till ”Nytt” vardagsrumsbord

  1. Sofie skriver:

    Oj vad fint det blev! Nu blev jag lite sugen att härmas… Vi har några såna lastpallar som ”skräpar” på gården, de skulle ju bli otroligt mycket finare som ett vardagsrumsbord som ni gjort 🙂

    Kram, Sofie

  2. Tina skriver:

    Blev superbra, härligt med återvinning. Kramisar Tina

  3. Enkelt och så snyggt! Är sugen på att göra något liknande fast en bänk till balkongen. Får bli projekt till sommaren istället 🙂

  4. Himla snyggt bord! Jag bara älskar vårt:)
    Snygg bricka också. Jag skulle vilja ha något större till vårt bord, så det inte ser så ”pluttigt” ut;) Vart har du hittat den?

    Kramar

  5. Ida Sandberg skriver:

    Oh vilket snyggt bord ! Jag har länge funderat på att fixa ett likadant fast måla det vitt också men får aldrig arslet ur vagnen riktigt om man ssäger så.. =)

    ha en fin dag !

  6. lm83 skriver:

    Oj vilken fin blogg du har! jättesnyggt bord, och fina fotografier! Besök gärna min blogg: http:lindasrassel.wordpress.com

  7. Sandra V skriver:

    Lämnar ett litet avtryck efter att ha kikat runt i din mysiga blogg en stund. Återkommer säkert fler gånger.
    Ha en bra dag!

  8. Camilla skriver:

    Gull-Sigge. Kan du inte ge mej tillåtelse att kidnappa honom?? Pliiiis 🙂

    Supersnyggt blev bordet. Nästa så jag vill göra likadant och sedan lägga på min betongskiva på det (för den, betingskivan, vill jag behålla!)

Kommentera

