Sista dagarna i januari

vab1vab2 vab3 vab4

En onsdagmorgon i slutet av januari. Vad det märks att vi går mot ljusare tider, äntligen. Nu dröjer det inte länge förrän det i alla fall är ljust vid lämning/hämtning på förskolan och det gör väldigt mycket för humöret. Det är också vid den här årstiden som jag slutar tänka på att flytta in till stan och känna att det här med att bo lite utanför är ganska fint ändå. Jag är så nyfiken på hur ni tänker angående detta att bo inne i stan vs utanför? Vilka fördelar finns med att bo just som du gör? Berätta GÄRNA, då blir jag glad! Jag känner att under vår och sommar vill jag bo i hus men vintern skulle jag mer än gärna spendera i en lägenhet i centrala Göteborg, jag kan inte riktigt komma överens med mig själv där riktigt…

Hoppas ni får en fin dag!

Det här inlägget postades i Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Sista dagarna i januari

  1. Förstår hur du tänker:) Jag längtar också efter hus och trädgård, inte minst på sommaren. Då vill jag gärna ha en trädgård och lite yta att kunna gå ut på.

    Du som bor i Göteborgstrakten, har du inga bra tips på inredningsbutiker och annat skoj man bör besöka? Ska nämligen dit i helgen och ”slängde” ut en fråga på bloggen:)

    Fin kväll! /Linda

  2. Malin skriver:

    Åh, här i Gbg finns ju maaaaaaassor av fina butiker. Artilleriet bl.a. 🙂
    Dit måste du gå. Runt i samma område ligger mysiga fik också, Da Matteo bl.a.:-)
    Aschbergsgatan 24 interiör har fina saker med..
    Grandmas e mysigt och ibland Balders hage, beroende på stil.

    Är du i Haga så finns Haga Hem, värt ett besök. Den gatan Haga nygata, där finns det både trevliga fik och roliga affärer. Tant grön, fina barngrejer och så har du Anyhow som också ligger i Haga. Market 29 i Haga och marrakech design vid kaserntorget.

  3. Malin skriver:

    Men va? Vad har jag svarat på? Fattar inte men jag ser din blogg på nåt konstigt sätt.. Svarar på inlägg som e typ gamla??!!! Eh, jag fattar iiingenting.
    Ja ja, nu fick du tips på butiker i Gbg.. Ha ha!

  4. Mallaco skriver:

    Aaah, nu fattar jag vad jag svarade på. Inredningstipsen ska vara till Linda:-) sooorry!

Kommentera

