Mot ljusare tider

ranunkelvas

Vissa perioder lägger jag nog mer pengar på snittblommor än något annat här hemma. Januari och februari är såna här perioder, och jag tänker att man måste få unna sig sådant som får en att må så mycket bättre, ibland. Jag inbillar mig dessutom att hela familjen mår lite bättre av snittblommor men det kan nog vara så att jag skulle kunna fylla en vas med strumpor och ställa på köksbordet utan att maken skulle reagera. 😉

Nu börjar vi snart närma oss våren och i år vill jag verkligen plantera pioner och hortensior ute i trädgården för att kunna plocka in blommor under sommaren, vilken lyx det vore!

Hoppas ni har en fin dag. 🙂

Det här inlägget postades i Trädgård, Vardagsliv. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mot ljusare tider

  1. Visst är det underbart att vi går mot ljusare tider. Sakta men säkert ser man en förändring:)

    Fin kväll! /Linda

  2. Kicki i Åre skriver:

    Hihi, inte alltid lätt med kombinationen snittblommor och make 😉
    Hoppas du får egen härlig söndag!
    Kram

Kommentera

