Förkultivera

odla

Joho mina vänner, nu är det dags att förkultivera. Jag vet knappt vad ordet innebär men jag hoppas att stoppa ner fröer i jorden för att sedan plantera ut någon slags planta som vuxit upp har något med saken att göra, annars får jag känna mig dum nu. 😉

I år ska vi köpa pallkragar och plantera i. Jag räknar inte med att bli sjävförsörjande precis och jag har sagt att allt som växer och blir mer än tre centimeter är en vinst. Jag har ingen aning om vad jag gör men jag tycker att det här ska bli riktigt roligt, och alla är vi väl nybörjare i början, inte sant?

Ha en riktigt fin lördag allesammans. 🙂

 

Det här inlägget postades i Trädgård. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Förkultivera

  1. Tycker det låter jättespännande och önskar dig ett stort lycka till! Håller tummarna för att det växer så att det knakar;)

    Kram /Linda

  2. Mamma Elva skriver:

    Vad kul! Vi började odla för första gången på riktigt med varierande resultat. Pallkragar är supersmart att använda!

  3. Åh så härligt! Längtar till vi skaffar hus så jag också kan förkultivera (där lärde jag mig ett nytt ord) 🙂

Kommentera

