Gult

gult1 gult2

Påsken är verkligen min favorithögtid. Inga måsten (förutom ett ägg eller två kanske), lediga dagar och pyssel med dottern. Julen tar mer än den ger men det gör inte påsken.

Jag blev utmanand av Lotta som har bloggen Oh lovely att skriva åtta saker om mig själv. Jag tänkte ha inredning som tema. Så, here it goes:

1. Jag älskade att möblera om och fixa med inredning redan som barn. Jag minns ännu känslan av ett helt nystädat och ommöblerat rum.

2. Vi har byggt två hus på fem år. En jag mötte som gjort exakt samma sak beskrev det ganska bra genom att säga: medan andra umgås, reser och hittar på roliga saker lägger man all energi på ett hus. För att sedan sälja och bygga nytt? Det har väl sin charm det med. 🙂

3. Jag drömmer om en lägenhet i centrala Göteborg och ett sommarhus i Skåne.

4. Jag letar efter ett vitrinskåp till köket och har så gjort i flera år. Antingen är de för krusidulliga eller för små. Eller för dyra. Är det någon som vill sälja sitt Norden (från Ikea, som bara tillverkades under en kort tid) så vill jag mer än gärna köpa!

5. Jag tror inte på ”inne och ute”-listor gällande inredning. Jag tror på att ta in det som får en att må bra.

6. I sommar börjar vårt projekt med att ordna trädgården, och är det nåt jag inte gillar så är det trädgårdar och att fixa dem. Nämnde jag att jag ville bo i lägenhet? 😉

7. Mina katter är de finaste detaljerna i min inredning.

8. Den här punkten har jag nu skrivit om ungefär trettio gånger men eftersom jag inte kommer på något intressant berättar jag om mitt senaste inredningsköp: den lilla Omaggiovasen från Kähler som ni ser på bilden ovan.

Utmaningen skickar jag vidare till Hantverkaregatan (eftersom jag längtar efter ett nytt inlägg från dig) och till er andra som vill svara.

Ha nu en härlig och solig söndag!

Det här inlägget postades i Övrigt, Köp. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gult

  1. Magnus skriver:

    Hej…
    Påsken snart över så tillbaka till vardagen snart då…
    Men en rolig sak i det hela är kanske att jag har ett Norden skåp som ”blev över” då det inte fick plats med två som va tanken.
    Maila gärna om det är av intresse… Bor oxå strax utanför Göteborg =)

  2. Jenny Leo skriver:

    Känner oxå en som säljer sitt svart Norden. Hon bor i Landskrona. 🙂

Kommentera

