Grönt

gron1

gron2

Idag tog jag dottern under armen (nåja) och begav mig till den för närområdet överraskande välsorterade blomsterbutiken. Med oss hem köpte vi ett gäng gröna växter. Grönt livar upp vilket rum som helst och även om allt grönt dör hemma hos mig är den tid vi får tillsammans ofta behaglig och fin.

Med risk för att få en känga i skallen måste jag också beklaga mig över vädret. Vad håller du på med september? Ge mig tandläkarväder, nu! I väntan på rusket lyssnar jag ändå på herr Winnerbäcks deppigaste av deppiga låtar, drar ner rullgardinerna och pimplar te (och kanske ett och annat glas vin).

Hoppas ni njuter av solen mer än jag, och att ni får en härlig helg!

 

Det här inlägget postades i Köp. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Grönt

  1. Sara skriver:

    Ja, växter gör stor skillnad. Har precis förnyat mig också… behövs då och då av någon konstig anledning… 😉

Kommentera

