Höst

gulros1

gulros2

Hösten är verkligen vacker så att det gör ont. På fler sätt än ett. Förskolebacillerna är ju till exempel inte helt skonsamma och höstens första förkylning är här. När jag finner energin ska jag påbörja operation plastfritt hem. Eftersom jag inte alls varit medveten om plastens skadlighet har jag en hel del att ta tag i, men många bäckar små får vara mottot. Det får lov att ta lite tid. Jag tänkte börja med plastslevarna jag lagar mat med. Hur tänker du angående plast i hemmet?

Hoppas ni alla får en härlig dag!

Det här inlägget postades i Övrigt, Hemma hos, Inspiration. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Höst

  1. Pernilla skriver:

    Du tar så fina inredningsfoton! Och ja, dessa baciller… Suck…

    Plast i hemmet. Alltså för egen del – JAG ORKAR INTE. Det är så förbaskat mycket man bör och ska. Man ska bara handla och laga ekologiskt och närodlat. Välling är skadligt. Plast är skadligt. Det finns farliga ämnen i vanliga riskakor. Barnen ska bara kläs i ekologisk bomull och inte äta e-nummer och färgämnen. And so on. Visst är det bra att öka medvetenheten men det är så förbaskat mycket jag känner att man ”ska” så nej, jag orkar inte mer. Så jag har bestämt mig – jag sätter mig just nu inte ens i plastdebatten. Inte ett till ”måste” som blir ett dåligt samvete. Jag hoppas och tror det blir folk av mina ungar ändå, fastän jag steker med plaststekspade och de emellanåt dricker ur plastmuggar. Och sen, en dag (kanske när vi är pensionärer 😉 och jag har mer tid över – då kanske jag oxå ”plastbantar” ;-).

    Bara mina tankar – stor kram!

    • camillasnyahem skriver:

      Man ska ha långt många fler timmar än 24 på dygnet för att hinna/orka. Just plasten tycker jag personligen är det enklaste (det är ju bara att slänga) men det kommer ändå ta mig ett bra tag. 🙂

      Trevlig helg!

  2. Freedomtravel skriver:

    Fint med den gula färgen! Jag orkar inte tänka på sånt där som plast, jag är nog för lat. Fast jag tror inte att vi har massor av plast i vår husbåt heller 😉

Kommentera

