Amaryllis och vintriga vägar

hort1

I helgen hittade jag de här fina amaryllisarna (?) på Plantagen och igår klädde vi granen. Mer jul kan det knappast dofta här inne med andra ord. 🙂

hort2

Juligt inne och snöigt ute, härligt! Så länge man inte går ut med hunden vill säga för det är förenat med livsfara. Pudersnö på isiga vägar är ju ingen hit direkt. När jag bodde i Västerås var det underbart på vintern eftersom vägarna var uppvärmda, jag undrar om det är ett alternativ här ute på landet? 😉 En fin sommardag är det en sak att bo som vi gör men så här under vintern längtar jag bort så jag håller på att bli galen. Vem vet, kanske firas nästa jul på ett helt annat ställe? 🙂 Ett ställe där en promenad med hunden inte är ett halvt företag.

Det här inlägget postades i Högtider. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Amaryllis och vintriga vägar

  1. Camilla skriver:

    Ni planerar väl inte flytt och nytt hus igen?? Galna människor 😉

    • camillasnyahem skriver:

      Haha! Jo, varje vinter flyttar jag ungefär hundra gånger i huvudet. Sen lägger det sig till våren. Men man vet aldrig med oss. 😉

Kommentera

