Oh the joy

20131220-162516.jpg

Idag hade jag planerat allt så bra, oj vad jag skulle hinna med mycket. Huset skulle städas, inför-julen-fix skulle bli färdigt och jag skulle till och med hinna ta en latte i lugn och ro. Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig och jag sitter nu här i ett hus i än värre kaos än imorse och jag kan inte låta bli att fundera över hur folk hinner med när jag kikar i mitt Instagramflöde. Så nu ger jag upp. Huset må vara en enda röra och några bilder till bloggen blev det inte eftersom jag inte lärt mig fota snygga foton utan dagsljus. Förmodligen åker vi på magsjukan (dottern är ett av få barn som inte redan haft den berömda kräksjukan som härjat på hennes avdelning under veckan) och får ställa in julen men så får det vara. Jag erkänner mig besegrad, jag är ingen supermänniska (bugar mig inför alla er som är det) men det blir ju jul här med. Städat eller ej, magsjuka eller ej. Det finns så många människor som mår otroligt dåligt under just julhelgen och trots att vi knappast firar någon Disneyjul här är jag ändå tacksam som har så mycket och så många.

Så, det här inlägget blev inte alls vad jag hade tänkt mig, men så är det ju ibland. Ganska lite i livet blir ju exakt så som man trott; men förbenat bra ändå. Om ni inte ser mer från mig här på bloggen innan jul vill jag att ni ska veta att jag önskar varenda en av er en underbar jul. En jul som fylls med skratt, god mat och härliga minnen. Stor kram från mig!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Oh the joy

  1. Tycker sällan man hinner så mycket som man tänkt sig på morgonen….

  2. gella skriver:

    Åh, inte är det lätt alla gånger… Förstår precis känslan du beskriver. Hoppas ni slipper magsuka och får en riktigt fridfull jul tillsammans!

  3. ♥ Ha en skön helg! God Jul önskar Nilla. ♥

Kommentera

