Mot helg

miljo1

Med risk för att låta äldre än vad jag är men det är inte klokt hur snabbt tiden går. Veckorna bara rinner iväg och snart är det helg igen, härligt!

miljo2

Förra helgen rensade jag i badrumsskåpet. Jag är ju nybörjare inom detta med gifter och plast (som jag skrivit om innan) och så himla mycket annat som man kan/bör tänka på. Det går ju rimligtvis inte att kan tänka på allt med en gång, därför tänker jag att det är viktigt att bara börja någonstans för att sedan lära sig mer och på så sätt bli mer medveten. Jag rensade bort sådant som var testat på djur (det finns listor på de företag som djurtestar smink till exempel, googla om du också vill veta) och behöll sådant som är snällare mot miljö, mig och djur. Nu undrar jag om någon av er har tips på miljövänliga produkter som inte är testade på djur? Jag är lite nyfiken på den här mascaran från Fleur de Santé (deras produkter är inte testade på djur, två tummar upp!) till exempel men tar gärna emot fler tips på allt från tandborstar till schampoo.

Hoppas ni alla får en trevlig kväll och härlig helg!

Det här inlägget postades i Företag, Köp. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Mot helg

  1. Hanna skriver:

    Hej! Är själv en ”nörd” vad gäller giftfritt, tillsatsfritt och eko. Köper detta i så stor utsträckning jag kan och försöker också rensa ut hemma. I hudvårdsväg finns bl.a. Maria Åkerberg/Dermanord, Kneipp (superhärliga duschkrämer!) och C/O Gerd. Lite billigare är Urtekram, som numera finns hos Coop. Härnäst tänkte jag testa makeup från Nvey Eco. Hoppas du hittar några favoriter i djungeln av alla produkter 🙂

  2. skruttansvarld skriver:

    Lush,body shop,Weleda och Emma S( vad jag kunnat läsa mig till iaf) satsar på naturligt,ekologiskt(vissa av produkterna) och ej djurtestat 🙂

  3. skruttansvarld skriver:

    UNE, Lumene och Stila satsar också på naturliga produkter…Men det är en djungel där ute…Ska man titta in i ägarstrukturer så djurtestar t ex moderbolaget för The body shop sina produkter även om The body shop inte gör det….

    • camillasnyahem skriver:

      Jag fick veta det strax innan jag skrev inlägget, blev så förvånad. Visst är det en djungel, det är ju bara att bege sig in i den för att sondera terrängen lite. Tack för tips vännen. 😊

  4. Maja skriver:

    Tack för en toppenblogg! Hur gör man för att få en likadan klocka som du har på din display? Tack på förhand!

    /Maja

  5. sandra johansson skriver:

    tack för app-tips!:D

Kommentera

