Fredagsfyran v. 13

Jag tänkte starta en ny kategori här på bloggen, fredagsfyran. Jag visar er fyra saker som jag lagt märke till eller som inspirerat mig under veckan som gått. Tanken är att allt ska få rymmas i den här kategorin: recept, att-göra, vardagsbetraktelser, inredning, litteratur, recept, film och TV, ja det bästa av det mesta helt enkelt. Högt och lågt. Hoppas ni kommer gilla min fredagsfyra, nu kör vi!

 

inspo1

1. Livet hemma visade i veckan ett mycket inspirerande inlägg om mattor. Jag själv har ett lite komplicerat förhållande till mattor eftersom jag har djur och som alla ni djurägare vet så får en matta inte vara ren så värst länge i ett hem med smutsiga djurtassar. Det får mig dock inte att gilla mattor mindre, mattor ramar in ett hem och gör mycket för stämningen i ett rum. Tack för inspirationen Ikea!

inspo2

2. Eva Robilds nya bok riktar sig till alla oss som inte vill ha det där jättestora grönsakslandet utan vill odla i mindre skala. Jag ställde mig i kö på boken på biblioteket men igår fick jag boken av min svärmor och har alltså redan hunnit bläddra i den. Mycket inspiration, även för oss odlingsanalfabeter! Foto: Ica bokförlag.

inspo3

3. På Instagram finns mycket inspiration att hämta. Jag fick ett recept på ett bröd för några dagar sedan som jag tänkte testa i helgen, jag återkommer med receptet om jag lyckas, lite avancerat var det och jag är ju ingen höjdare på att baka. Apropå avancerade brödrecept står det här också på min att-lära-mig-lista men jag får nog bestiga ett berg i taget.

inspo4

4. Senaste tidens, med all rätt, mest ombloggade hem ligger i Vasastan i Stockholm och tillhör inredningsstylisten Lotta Agaton. Bilden jag föll mest för var den här, jag har ju länge drömt om en hyllvägg liknande denna. Vill du se fler bilder från ett fint hem, kika in här.

Önskar er alla en riktigt trevlig helg!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fredagsfyran v. 13

  1. Jessica skriver:

    ja en hyllvägg har jag tänkt göra i vårt lilla rum 😀

Kommentera

