Fredagsfyran v.17

inspo171

1. Det finns något väldigt avslappnande med att ligga i en hängmatta, få saker är så rogivande som just det. Den här hängmattan från Granit var dessutom väldigt vacker att se på. På tisdag (29:e april) har Granit kundkväll med 30% rabatt. Har du ingen Granit nära dig kan du handla på webben mellan klockan 18.45-21.15, ange då kundvt14 så dras rabatten. Tips!

inspo172

2. Äntligen! Säsong 2 av Orange is the new black finns på Netflix den 6:e juni. Trailern kan du se här.

inspo173

3. Förvaring, förvaring, förvaring. Det är verkligen a och o i varje rum här hemma hos oss. Där förvaringen är bra är det mindre stökigt, är förvaringen dålig är det mycket mer stökigt, hur enkelt som helst. Förvaring kan ju dessutom vara väldigt fin, som den här korgen från Ikea. Jag har en här hemma (som jag förvarar mina sjalar och halsdukar i) men ska köpa på mig ett gäng till.

inspo174

4. Sedan 1995 firar vi varje år den 23 april Världsbokdagen, bland annat för att sprida glädje kring läsning. Jag som är bibliotekarie tillhör väl kategorin de redan frälsta men jag hoppas innerligt att dagens mening och budskap börjar nå ut till fler, framför allt till barn och ungdomar. Och ett litet tillägg: se så fint Alex Schulman skriver om en favoritförfattare här.

Med det önskar jag er alla en riktigt trevlig helg, som ju ska bjuda på väldigt fint väder. Härligt!

Det här inlägget postades i Fredagsfyran. Bokmärk permalänken.

Kommentera

